Nedaudz par pērnā gada Latvijas mediju un platformu Meta (Facebook) un Google reklāmu ieņēmumiem no Latvijas uzņēmumiem: 13 atbildes

Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:03)
@twitter
Nedaudz par pērnā gada Latvijas mediju un platformu Meta (Facebook) un Google reklāmu ieņēmumiem no Latvijas uzņēmumiem:
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:10)
@twitter
1. Dienas Bizness TOP500 raksts par reklāmu un to, kā Facebook un Google 5 gados 10x ieņēmumus bet mediji atgriezušies kur bija pirms 10 gadiem. LV uzņēmumi tikai META platformās iztērēja 2x vairāk kā Latvijas mediji ieņēma no reklāmām. Google ieņēmumi vēl par 10 milj. lielāki.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:18)
@twitter
2. Pērn bija labākais gads Latvijas mūsdienu reklāmā. Taču tas atšķiras pa kategorijām- avīzēm labākais bija 2013. un tālāk kritums katru gadu, žurnāliem tas bija 2014. Kino kopš 2015. gada nav spējuši vairs atgreizties pie šiem rezultātiem. Radio un TV labākais bija 2018. gads.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:27)
@twitter
3. Vides reklāmu ieņēmumi 10 gados auguši ik gadu, visaugstākie tie bija 2019.gadā, tad kritums, pērn atgūšanās iepriekšējās robežās. Ienākot vides reklāmās vairāk digitālo ekrānu, šis kanāls turpinās augt. Turpinās augt arī Latvijas interneta ieņēmumi no reklāmām... Vai arī nē?
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:35)
@twitter
4. Interneta mediji ir vienīgie kas dubultoja ieņēmumus 10 gados. Tā kā lielākā daļa pārējo kritušies (prese, kino) vai palikuši nemainīgi (vide, tv, radio), kopējie LV mediju tirgus ieņēmumi izbraukuši uz interneta mediju rēķina, kam pagājušais gads arī bija visu laiku labākais.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:41)
@twitter
5. Bet vai tāds tas būs arī turmpāk? Jā, jo internets turpina augt, izkonkurēt citus. Ne ilgi, jo vietējiem interneta medijiem ir 2 milzīgi konkurenti - Facebook un Google, kas no Latvijas uzņēmumiem jau tagad saņem 20-30 reizes vairāk kā vietējie interneta mediji.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:15:55)
@twitter
6. Tāpēc gudrākie mediji ievieš jaunus pakalpojumus, arī maksas saturu, ar kuru gūt papildu ieņēmumus. Bez naudas mediji nespēs pastāvēt, naudu viņiem vajag, mums tas ir jāsaprot, un jāpierod, ka par labu saturu ir vērts maksāt. Bet tas jau ir cits stāsts un citas sarunas tēma.
Edgars Koroņevskis
(2023-01-01 20:35:13)
@twitter
@arturs maza piezīme: Google ads izmanto Latvijas portālus kā placements, attiecīgi ~50% no reklāmas ienākumiem saņem portāla īpašnieks. Nu https://t.co/DUsX4TaSJB šajā ziņā ir LV čempions ar n-tajām reklāmu pozīcijām. Meta gadījumā gan atpakaļ nauda nenāk. P.s. Laimīgu jauno gadu!
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:49:08)
@twitter
@koronevskis Tā ir. Twitteri es saīsinājun tekstu, bet pilnajā versijā - daļa naudas atnāk atpakaļ portāliem no google, gan arī tas, ka lielākā daļa platformās iztērētais iet uz ārzemju auditoriju, tāpēc arī tik daudz (un LV medijiem netiek, loģiski).
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:56:33)
@twitter
2. Pērn bija labākais gads Latvijas mūsdienu reklāmā. Taču tas atšķiras pa kategorijām- avīzēm labākais bija 2013. un tālāk kritums katru gadu, žurnāliem tas bija 2014. Kino kopš 2015. gada nav spējuši vairs atgreizties pie šiem rezultātiem. Radio un TV labākais bija 2018. gads.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:57:04)
@twitter
3. Vides reklāmu ieņēmumi 10 gados auguši ik gadu, visaugstākie tie bija 2019.gadā, tad kritums, pērn atgūšanās iepriekšējās robežās. Ienākot vides reklāmās vairāk digitālo ekrānu, šis kanāls turpinās augt. Turpinās augt arī Latvijas interneta ieņēmumi no reklāmām... Vai arī nē?
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:57:21)
@twitter
4. Interneta mediji ir vienīgie kas dubultoja ieņēmumus 10 gados. Tā kā lielākā daļa pārējo kritušies (prese, kino) vai palikuši nemainīgi (vide, tv, radio), kopējie LV mediju tirgus ieņēmumi izbraukuši uz interneta mediju rēķina, kam pagājušais gads arī bija visu laiku labākais.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:57:38)
@twitter
5. Bet vai tāds tas būs arī turmpāk? Jā, jo internets turpina augt, izkonkurēt citus. Ne ilgi, jo vietējiem interneta medijiem ir 2 milzīgi konkurenti - Facebook un Google, kas no Latvijas uzņēmumiem jau tagad saņem 20-30 reizes vairāk kā vietējie interneta mediji.
Arturs Mednis
(2023-01-01 20:57:57)
@twitter
6. Tāpēc gudrākie mediji ievieš jaunus pakalpojumus, arī maksas saturu, ar kuru gūt papildu ieņēmumus. Bez naudas mediji nespēs pastāvēt, naudu viņiem vajag, mums tas ir jāsaprot, un jāpierod, ka par labu saturu ir vērts maksāt. Bet tas jau ir cits stāsts un citas sarunas tēma.

© 2009-2017 civciv ;)