"Neattaisnoju vadītāju, bet" ir mūžīgais pavadījums jebkurai sarunai par satiksmes vardarbību Latvijā, un šos cilvēkus vairāk par upuriem uztrauc tas, ka varētu mainīties sabiedrības normas un būt mazāk iecietības pret to, ka dzīve ir jāpakārto auto ātrumam un ērtībai https://t.co/ByLJ4Nj8zE 37 atbildes

Reinis Ivanovs
(2022-09-26 14:23:17)
@twitter
"Neattaisnoju vadītāju, bet" ir mūžīgais pavadījums jebkurai sarunai par satiksmes vardarbību Latvijā, un šos cilvēkus vairāk par upuriem uztrauc tas, ka varētu mainīties sabiedrības normas un būt mazāk iecietības pret to, ka dzīve ir jāpakārto auto ātrumam un ērtībai https://t.co/ByLJ4Nj8zE
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 14:24:02)
@twitter
Tieši šajā gadījumā tā ir apgaismota pāreja un pretējā joslā apstājas auto, tāpēc vadītājam nav pilnīgi nekāda attaisnojuma, ka gandrīz nobrauc bērnu, bet tāpat atrodas Twitteradvokāti
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 19:25:20)
@twitter
@slikts @laumapret Satiksmes vardarbība??
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 19:31:17)
@twitter
@KirilsSolovjovs @laumapret https://t.co/63r4FhAl00
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 19:40:51)
@twitter
@slikts @laumapret Interesanti. Man šķita, ka vardarbībai ir jābūt saistītai ar piespiešanu vai vismaz draudiem. https://t.co/xoLblXdHLE Kā tieši šāds satiksmes iekārtojums ir vardarbīgs? Nu, izņemot tautoloģiski.
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 20:51:37)
@twitter
@KirilsSolovjovs @laumapret Tas ir apbrīnojami, cik dziļi tas ir normalizēts, ka cilvēki masveidīgi smagi cieš un mirst, un tas izsauc komentārus, ka to sauc par vardarbību
MoDo, Esq.
(2022-09-26 20:52:42)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Vai nu tu nesaprati vārdus "pamazām tiek ievests", vai arī esi pārpratis vārdnīcu būtību — tās ir deskriptīvas, nevs preskriptīvas. Savukārt satiksmes iekārtojums ir vardarbīgs, ja tas veicina traumas un nāves satiksmes negadījumos.
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:05:09)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Šis ir slippery slope lietojums. Tādējādi visa dzīve ir vardarbīga. Braukšana ar divriteni kalnos - vardarbīga. Niršana - vardarbīga. Darbs celtniecībā - vardarbīgs. Ēšana - vardarbiga. Jebkura saruna - vardarbīga. Dzemdības - vardarbīgas. Miermīlīgi protesti - vardarbī
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:07:03)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Mans iebildums pret šo lietojumu ir tas, ka tas ir manipulatīvs. Lai gan šādi var nosaukt gandrīz jebko, saucam šādi tikai to, no kā gribam tikt vaļā. Vardarbīga varētu būt avārija, dāmas un kungii! Bet ne jau satiksmes organizācija!
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:09:32)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Esmu kaislīgs nesmēķētājs. Smēķēšana (vismaz manā klātbūtnē) bez šaubām ir vardarbība. Bet nu ne jau cigarešu tirdzniecība! Labi, es aizrāvos. Labu apetīti un jauku vakaru!
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:13:03)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Lielākā daļa, ir individuālas izvēles ar individuāliem riskiem pašam cilvēkam. Bet salīdzinājums ar celtniecību ir labs — tā ir bīstama profesija, tāpēc darba devējam ir pienākums organizēt darbus tā, lai pēc iespējas tos mazinātu. To nedarīt būtu vardarbība.
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:14:43)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret No automašīnu tirdzniecības arī neviens nemirst. Bet tajā brīdī, kad cilvēki sēžas pie stūres, tas, kā ir iekārtota satiksme, vistiešākajā veidā nosaka viņu izvēles — sākot jau ar visvienkāršāko — maksimālo atļauto ātrumu. Un atļaut smēķēt telpās ir vardarbīga lik
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:17:20)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Pieprasām aizliegt celt mājas, kas augstākas par 2 stāviem, TŪDALIŅ TAGADIŅ!
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:17:59)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Par miermīlīgiem protestiem arī — ja kādā vietā miermīlīgi protesti regulāri pāraug vardarbīgos tāpēc, ka policijai nav pienākuma pastiprināti uzraudzīt pūļus, var runāt par vardarbīgu likumdošanu.
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:22:48)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Nē, bet pieprasīt no darba devēja drošības virves, ķiveres, drošas stalažas, pastiprinātas veselības pārbaudes un visu pārējo, kas ievērojami samazina riskus un seku smagumu — jo TŪDALIŅĀK un TAGADIŅĀK, jo labāk. Un apzināta tā nedarīšana mierīgi var tikt saukta
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:26:04)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Drošības aprīkojumu piespiest lietot ir sarežģīti. Labāk ierobežot maksimālo ātrumu, uj, atvainojiet, augstumu. https://t.co/1xzZIfydQj
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 21:27:35)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Ņirgāties ir neglīti kontekstā, kur cilvēki cieš un mirst, jo tā lielā mērā ir bijusi izvēle dot priekšroku auto ātrumam ar plašām brauktuvēm, pārejām ar daudzām joslām, drošības saliņu trūkumu, pagriezieniem ar lielu noapaļojumu, augstu atļauto ātrumu, kontroles
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:35:08)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Satiksmes sačakarēšana (pielāgošana cilvēkiem, kas nemāk izlasīt, iegaumēt un ievērot normatīvos aktus) ir jāpārtrauc.
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:37:17)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Vajag: atjaunot prasību pēc vadītāja apliecības velosipēdistiem, lielākus sodus, vairāk neinvazīvas bet nekavējošas kontroles, atņemt apliecības visiem, kas nemāk braukt, būtiski palielinat atļauto ātrumu, vairāk sabiedriskā transporta (lai bezapliecībnieki var pārvietoti
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 21:38:32)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Šis viedoklis nav melna aiz naga vērts, jo ir citas vietas pasaulē, kas rāda piemēru, ka var iekārtot satiksmi, lai pasargātu cilvēkus, tai skaitā pašus autovadītājus
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:38:40)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Pareizi piesieta virve tevi paglābs no kritiena jebkurā augstumā (attēlā gan nav, tāpēc arī puse no celtniekiem nonāca morgā — ASV ir daudz piemēru vardarbīgai likumdošanai), bet parādi man drošības aprīkojumu, kurš ļauj apturēt ar 50km/h braucošu auto mazāk kā 20
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:40:16)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Starp citu, pie esošā max ātruma drošības saliņu izveide vietās, kur tam nepietiek platuma, vai krustojuma pagrieziena diametra samazināšana būtiski palielina avārijas moto-gājējveidīgais varbūtību. Pat situācijās, kur visi formāli ievēro CSL+CSN.
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 21:41:41)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Vajag nošķirtu un drošāku infrastruktūru, 30 km/h pilsētā kā normu, efektīvu kontroli un ienākumiem proporcionālus sodus, un pilnīgi noteikti nevajag neko, kas apgrūtinātu lietot alternatīvas auto (kā velo)
MoDo, Esq.
(2022-09-26 21:43:40)
@twitter
@KirilsSolovjovs @slikts @laumapret Es varētu piekrist vairumam, bet par to ātruma pacelšanu pilsētā gan gribētu redzēt kādu statistiku. Kurās valstīs/pilsētās tas ir reāli uzlabojis satiksmes drošību?
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:46:08)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Esmu “piedalījies” gana daudz avārijās ar velosipēdistu, auto, gājēju iesaisti. Visos gadījumos kāds neievēroja noteikumus. Gandrīz katru dienu, kad braucu ar moto, izvairos no sadursmes vismaz vienu, dažreiz trīs reizes dienā. Katru dienu redzu desmitiem citu pārkāpumu.
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:50:47)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Arī tās reizes, kad, braucot ar velosipēdu, notriecu gājēju uz ietves. Vainīgs! Pēc vienas reizes starp citu ir uzlabots CSN, aizliedzot pilsētā pa ietvi braukt uz 50km/h. ❤️ No otras reizes gan mācība nav gūta. Uzskatu, ka sniega un ledus laikā radzes velo un moto-obl
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:55:32)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Tas ir efektivitātes, ne drošības, uzlabošanai. :) Ja visi māk braukt, tad braukt uz 110 ir nevajadzīgi lēni. Vismaz motobraucējam. Vai ir atšķirība sadurties 110+110 vai 210+210? Nezinu. Diez vai.
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:57:38)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret Bet stāsts par cilvēka dzīvības cenu un ekonomiku ir interesants. Tikai šos skaitļus apspriež ekskluzīvi aiz slēgtam durvīm. Neviens publiski nekad nenosauks, kāds ir balanss.
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 21:59:05)
@twitter
@modo_lv @slikts @laumapret 10 mirušie gadā. Vai samazināt līdz 5, zaudējot 100M? Ok. 5 mirušie. Vai samazināt līdz 1, zaudējot 40M? Hmm… 1 mirušais. Samazinām līdz nullei, nodarot ekonomikai vēl 800M zaudējumus? (Skaitļi izdomāti.)
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:02:34)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Būt daudz avārijās nav īsti arguments, kas runātu par labu, un Latvijā ir daudz par daudz lietpratēju, kuru pārliecība nāk no pieredzes, bet kas pirmo reizi uzzina par standarta jēdzieniem pilsētplānošanā kā induced demand
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:04:34)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Tas ir gan pētīts, ka sabiedrība subsidē auto patiesās milzīgās izmaksas, un ka ekspluatācijas un degvielas akcīzes nodokļi tās nesedz https://t.co/U2A4z2q69y
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:06:27)
@twitter
@modo_lv @KirilsSolovjovs @laumapret 30 km/h kā normu ievieš arvien vairāk pilsētās pasaulē, jo tas ir būtiski drošāk, un vienkārši uztverama statistika par to ir, ka sadursmē ar gājēju ar 30 km/h gandrīz neviens nemirst, ar 50 km/h vairums mirst, un ar 70 km/h gandrīz neviens neizdzīvo https://t.co
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 22:23:19)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret Nu bet tie daži, kas mirst pie 30? Varbūt labāk 15? Vai tomēr 35? :D Esmu gatavs pievērt acis uz limita “30” patvaļību un atbalstīt. Bet! 1) sākumā vajag limitu un tikai tad ieviest motobraucējiem bīstamos “satiksmes mierināšanas pasākumus”;
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 22:25:54)
@twitter
@slikts @modo_lv @laumapret 2) jāparedz prasība aprīkot veloveidīgos ar spidometriem; 3) F=mvv. Vieglākiem (un šaurākiem) t/l jābūt mazākiem sodiem; 4) aizliegt izbūvēt pilsētas uz šosejām. Izbūvētās nojaukt, ja pašvaldība nenodrošina apvedceļu.
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:27:22)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret 30 km/h norma tiek ieviesta arvien vairāk vietās pasaulē tieši tāpēc, ka ir pierādījusies kā iedarbīgs veids, kā padarīt satiksmi drošāku, un infrastruktūra, kas atļauj un iedrošina braukt ātri, ir nedrošāka arī pašiem autovadītājiem
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:29:00)
@twitter
@KirilsSolovjovs @modo_lv @laumapret Velo kategoriski nevajag jaunas prasības, kas bremzētu to, lai cilvēki uz tiem pārsēstos no auto
Kirils Solovjovs
(2022-09-26 22:29:08)
@twitter
@slikts Vai tiešām ir pētījumi, ka 25 ir nedrošāk par 30?!
Reinis Ivanovs
(2022-09-26 22:33:06)
@twitter
@KirilsSolovjovs Vikipēdijas šķirklī ir saraksts ar vietām, kur 30 km/h ir ieviests un strādā, un pat visā pilsētā kā Briseles gadījumā

© 2009-2017 civciv ;)