Sen nebiju ārpus Latvijas. Somijā un Norvēģijā ātruma ierobežojumi līdzīgās vietās pārsvarā ir 10 km/h mazāki kā Latvijā un gandrīz visi brauc nedaudz lēnāk. Realitātē sanāk, ka auto plūsmas ātrums ir 20 km/h lēnāks kā pie mums. Varbūt mums ko tādu vajag, lai uzlabotu drošību? 24 atbildes

Agris Krusts
(2022-07-17 10:16:25)
@twitter
Sen nebiju ārpus Latvijas. Somijā un Norvēģijā ātruma ierobežojumi līdzīgās vietās pārsvarā ir 10 km/h mazāki kā Latvijā un gandrīz visi brauc nedaudz lēnāk. Realitātē sanāk, ka auto plūsmas ātrums ir 20 km/h lēnāks kā pie mums. Varbūt mums ko tādu vajag, lai uzlabotu drošību?
Agris Krusts
(2022-07-17 10:17:39)
@twitter
Apdzīšana arī ir diezgan reta parādība. Parasti sagaida tiešām pārredzamu vietu. Un pirms tam ietur 30-50m distanci.
Aleksejs Mjaliks
(2022-07-17 13:41:20)
@twitter
@agris_krusts @normis Par to ātrumu man nedaudz cits novērojums tur. Man par pārsteigumu viņi tur arī mīl pārsniegt atļauto ātrumu. Bet vismaz to dara, citus lieki neapdraudot.
Armands
(2022-07-17 16:35:03)
@twitter
@agris_krusts Somijā Norvēģijā atļautais braukšanas ātrums ir 80. Ņemot vērā, ka mums ir maza valsts un piekabēm jau ir 80, es uzskatu, ka te arī uz visiem ceļiem by default jābūt 80, ar 120 uz 4+ joslu ceļiem.
Mārtiņš Lūsis
(2022-07-17 19:29:58)
@twitter
@agris_krusts Vari kaut vai 70 km/h likt, bet pie visa vainīga ir braucēju mentalitāte un nesodāmības sajūta, jo policiju principā nejūt. Gribi uzlabot drošību? Atstāj tos pašus 90 km/h un uzliec lielu daudzumu vidējā ātruma radaru + palielini policijas klātbūtni. Ātri vien radziņus aplauzīs.
Agris Krusts
(2022-07-18 12:08:22)
@twitter
Beidzot, pēc 6800 km esmu atpakaļ. Vidējais patēriņš sanāca 10.26 l/100km un vidējā degvielas cena 2.389 EUR/l. Policiju gandrīz neredzēju - tas par to kā kontrolē ierobežojumus. Ceļu kvalitāte Latvijā bieži pat ir nedaudz labāka līdzīgiem ceļiem.
Agris Krusts
(2022-07-18 12:11:23)
@twitter
Arī foto radari ir tikai pie lielākām pilsētām un Somijas Dienvidos. Norvēģijas salās, kur pavadīju visvairāk laika, foto radaru praktiski nebija. Un policiju neredzēju nevienu reizi. Bet visi tā vai tā brauca saprātīgi
Agris Krusts
(2022-07-18 12:12:59)
@twitter
Ja par iebildumiem ātruma samazināšanai, ka Latvijā ir lieli attālumi jābrauc, Somijā un Norvēģijā tie ir vēl lielāki. Un daudz kur maksimālais atļautais ātrums ir 80 vai mazāks
Ēriks
(2022-07-18 12:16:51)
@twitter
@agris_krusts Latvija un “lieli attālumi” ir labs joks
Agris Krusts
(2022-07-18 12:17:26)
@twitter
Man arī gribētos ātrgaitas šosejas starp Latvijas pilsētām, kur varam braukt kā Vācijā, bez ātruma ierobežojuma, bet diemžēl Latvija nav tik bagāta valsts kā Norvēģija vai pat Somija, un nevaram to atļauties. Turklāt šobrīd prioritāte ir aizsardzība, nevis iespēja "atvilkt"
Ēriks
(2022-07-18 12:20:42)
@twitter
@agris_krusts Ņemot vērā lielo uz ceļiem bojā gājušo skaitu, būtu tikai jāsamazina maksimālais ātrums, ne otrādi.
Jānis Ziediņš
(2022-07-18 12:23:02)
@twitter
@agris_krusts Nevajag jau bezātruma šosejas, bet vismaz civilizētus 110/120. Tajā pat "lēnajā" Somijā 150km šoseja Helsikni - Turku ir 120km/h. Mums pietiktu ar apvedceļu, E67 un pieRīgas ceļu līdz 50km no centra.
Agris Krusts
(2022-07-18 12:27:03)
@twitter
@janisz Protams, bet atgriežamies pie tā, ka naudas ir tik cik ir un arī lielas problēmas plānošanā. Drošību šādi ceļi neuzlabotu, jo to būtu maz. To jādara savādāk, nevis ar debilām kampaņām "skaties divreiz", jo motociklisti parasti brauc ātrāk par atļauto ātrumu
Gints Kiršteins
(2022-07-18 12:44:17)
@twitter
@agris_krusts Jāmācās no Poļiem, pēdējo 5-7 gadu laikā ar ES naudu varenu ceļu tīklu ir izveidojuši.
Toms Atte
(2022-07-18 12:45:03)
@twitter
@agris_krusts Man arī patika, ka Somijā (Helsinki un Espoo) daudzās vietās pilsētā ir 30 un 40 kmh zonas. Un ārpus apdzīvotām vietām 80. Un visi brauc normāli. Un ir arī ātrgaitas ceļi, kur ātrums ir 110-120.
Agris Krusts
(2022-07-18 12:46:21)
@twitter
@gkirstei Es nesaprotu kāpēc mūsējie neko tādu nav varējuši 20 gadu laikā uztaisīt.
Reinholds Zviedris
(2022-07-18 15:37:38)
@twitter
@thearmi @agris_krusts Kādi 80 km/h? Kādām piekabēm? Izlasam Ceļu satiksmes noteikumus un ievērojam, ka ātruma ierobežojumi tiek piemēroti atkarībā no auto svara nevis tā ir/nav piekabe.https://t.co/2G8FkVALPm
Agris Krusts
(2022-07-18 15:44:12)
@twitter
@zxpower @thearmi Ātruma ierobežojums ir atkarīgs ne tikai no svara, bet arī auto klasifikācijas. Kaut kādi dīvaiņi tos noteikumus ir rakstījuši. Piemēram, ja vilksi lielu piekabi ar N1 Oktāviju, var gadīties, ka ātruma ierobežojums uz Ulmaņa gatves ir 70, bet ar identisku M1 - 90.
Armands
(2022-07-18 15:44:38)
@twitter
@zxpower @agris_krusts Vieglais auto ar piekabi = 80 km/h. Auto, kas velk citu auto lokanajā sakabē = 50 km/h.
Armands
(2022-07-18 15:45:36)
@twitter
@agris_krusts @zxpower 101.2. automobiļiem un autobusiem, velkot piekabi, un kravas automo­biļiem, kuru pilna masa pārsniedz 7,5 t, – 80 km/h.
Reinholds Zviedris
(2022-07-18 15:48:21)
@twitter
@thearmi @agris_krusts Protams, tikai tad vajag arī šo precizēt savā twītā.
Reinholds Zviedris
(2022-07-18 15:49:13)
@twitter
@agris_krusts @thearmi O jā... N1 un M1 ir ļoti interesants temats. Tas pats attiecas arī uz vinješu iegādi kaimiņvalstīs.
Agris Krusts
(2022-07-18 15:53:26)
@twitter
@zxpower @thearmi Labi, ka tikai Lietuvā un vēl dažās valstīs uz dienvidiem vajag vinjeti. Pieņemu, ka problēmas sākas, kad piekabina piekabi šādam N1 - vinjetes vajag visur un nav skaidrs par tahogrāfu
Armands
(2022-07-18 15:56:08)
@twitter
@zxpower @agris_krusts Nu bet tas ir visām automašīnām un autobusiem ar piekabēm.
Agris Krusts
(2022-07-18 19:04:46)
@twitter
Garajā braucienā biju arī velosipēdistu izslavētajā ziemeļu paradīzē Oulu, kuras infrastruktūru vietējie velo fani min kā labu piemēru. Infrastruktūra tiešām laba. Pārsteidzošākais gan ir, ka velosipēdisti ievēro luksaforu gaismas. Pat apjuku pēc Rīgas pieredzes :)

© 2009-2017 civciv ;)