Kaimiņš laikam nopircis svaigu mersi. Bet, ak, dīzeli. Iiiiuuuu :| 128 atbildes

Kristaps Skutelis
(2021-04-02 18:44:30)
@twitter
Kaimiņš laikam nopircis svaigu mersi. Bet, ak, dīzeli. Iiiiuuuu :|
Agris Krusts
(2021-04-02 19:01:32)
@twitter
@krizdabz Daudzi nav sapratuši, ka jauns dīzelis šobrīd ir ne pārāk labs pirkums
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:16:40)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Elektro nevar atļauties, bet hibrīds (patlaban braucu ar tādu auri) ir reāla parodija.
Agris Krusts
(2021-04-02 19:22:40)
@twitter
@laacz @krizdabz Elektro auto ir lētāki kā alternatīvas, ja brauc pietiekami daudz
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:24:38)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Reti kuram ir jābrauc tik daudz, lai elektroauto atmaksātos pārskatāmā laika periodā :)
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:25:47)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Kādi vispār ir tipveida aprēķini izmaksām uz km dīzelim, benzīnam, hibrīdam un elektro?
Agris Krusts
(2021-04-02 19:34:40)
@twitter
@laacz @krizdabz Man gadā līdz C19 bija ap 35k gadā. Leaf ir lētākais no maniem auto par kilometru, ja saskaita visas izmaksas, ieskaitot vērtības kritumu. Tagad slinkums iet pie datora un skatīties Excel, lai pateiktu par cik ietaupās gadā salīdzinot ar Alltrack vai Pajero
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:42:07)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Tu jau arī salīdzināji Pasātu vai Pajero vs Leaf :D Protams, ka var paskatīties uz savām prasībām pret auto kā tādu, bet man ir pagaidām neexcelizētas iedomas, ka līdzvērtīgas klases iekšdedze vēl kādu laiku būs ar atmaksāšanās periodu ilgāku par battery pack nomaiņas periodu
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:43:45)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz PS Man arī vidēji ir ap 35 - 40k. Un nedomāju, ka tādu ir milzum daudz.
Agris Krusts
(2021-04-02 19:45:53)
@twitter
@laacz @krizdabz Kādi ir, ar tādiem salīdzinu. :) vēl var paskatīties uz uzņēmuma Mazda 6 ar līdzīgu gada nobraukumu, kas maksāja 25k. Tā arī izmaksāja dārgāk par Leaf. Starpība bija kādi 4 centi kilometrā, ja pateizi atceros
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:49:10)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Mazda nav labs piemērs, jo jau sākotnēji dārgs auto. Bet 4c kilometrā ir rēķināms. Tātad, pie 45k gadā ar elektro neiztērē 1800€. Pieņemot auto amortizāciju piecos gados, tie ir 9k. Baigais ietaupījums nesanāk, ja līdzvērtīgas klases elektro maksā kādi +15k (no gaisa izzīsts)
Agris Krusts
(2021-04-02 19:53:09)
@twitter
@laacz @krizdabz Nepareizi rēķini. Leaf jauns maksāja 38k, Mazda 6 25k. Tagad pie līdzīga nobraukuma, ņemot vērā Leaf tagadējo cenu, starpība ir ap 4c par km. Mazda ir pārdota pie aptuveni 90k
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:55:51)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Bet Leaf takš ij ne tuvu nav Mazda6 līmenis. Ne tā?
Kaspars Foigts
(2021-04-02 19:59:19)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz O. Tad sanāk, ka tu rēķini pret TCO? Pirkuma cena plus servisi plus degviela mīnus pārdošanas cena?
Agris Krusts
(2021-04-02 20:00:30)
@twitter
@laacz @krizdabz Nekādu īpašu starpību neredzu. Līdzīga līmeņa auto manā skatījumā. Tik mazda bija ar manuālo pārnesumu kārbu, sedans, daudz lēnāka. Leaf papildus vēl laba adaptīvā kruīzkontrole ar stūrēšanu
Agris Krusts
(2021-04-02 20:06:33)
@twitter
@laacz @krizdabz Protams. Man ir uzskaitītas izmaksas maniem un uzņēmuma auto ar, kuriem kolēģi brauc vai brauca. Ieskaitot cenas kritumu pārdodot. Ir mazlietoti Outlander, Legacy, Verso, Pajero, BMW 7xx, 5xx. Jauni Passat GTE, Alltrack, Pajero, Mitsubishi Evolution, Impreza STI.
Agris Krusts
(2021-04-02 20:08:17)
@twitter
@laacz @krizdabz Ir priekšstats kāds TCO katrā gadījumā ir sagaidāms un kad izdevīgāk pirkt jaunu, kad lietotu.
Kaspars Foigts
(2021-04-02 20:09:31)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Interesanti būtu salīdzināt ar līdzīgu klasi. Diez, kas Leafam ir atbilstošs?
Agris Krusts
(2021-04-02 20:12:56)
@twitter
@laacz @krizdabz Golfs, piemēram, jo tam var atrast līdzīgas dinamikas modeli. Tam starpība būs vairāk par 4c, jo tas būs tikai nedaudz lētāks par Leaf pērkot
Agris Krusts
(2021-04-02 20:22:50)
@twitter
@laacz @krizdabz Auto klases ir dīvains jēdziens. Jāvērtē funkcionalitāte, kas vajadzīga. Un ja gribas pazīmēties - tad auto cena, ja to pērk jaunu. Piemēram, grūti nosaukt 5 gadus vecu BMW X5 par “premium”. Tas ir liels labi aprīkots minivans, kas maksā relatīvi dārgi pērkot un uzturot
Kaspars Foigts
(2021-04-02 20:48:20)
@twitter
@agris_krusts @krizdabz Atkarīgs no cilvēka. Nevajag visus pēc sevis mērīt. Kopumā es teiktu, ka Leaf analogs ir Corolla. Dinamika ir patīkams blakusefekts, kurš ļoti reti kad ir kritērijs jaunu auto iegādē, ja rūp cena.
Agris Krusts
(2021-04-02 20:57:35)
@twitter
@laacz @krizdabz Protams, katram tas ir savādāk. Daudziem pacmit gadīgs BMW ir premium, kas nav salīdzināms ar to pašu jauno Corollu. Man gan ir aizdomas, ka Leaf izmaksās lētāk par līdzīgi aprīkotu Corollu. Lētākā modifikācija būs lētāka par Leaf, bet domāju, ka to nemaz nevar nopirkt
Mikus Porietis
(2021-04-03 09:55:16)
@twitter
@laacz @agris_krusts @krizdabz Daudz ko nosaka konsituācija-vai ir,kur lādēt mājās/darbā. Otrs aspekts-tirgus konkurencē elektro bez politiska atbalsta nav izredžu,jo,kā lietotājs,tu dabū mazāku auto ar papildu neērtībām par augstāku cenu.
Mikus Porietis
(2021-04-03 10:00:03)
@twitter
@laacz @agris_krusts @krizdabz Imo vienīgais scenārijs, kad hibrīds ir OK, ir, ja ikdiena ir 10-20km šosis,tad pilsētas stumdīšanās. Pārējos gadījumos ieguvumi tuvojas nullei un iet mīnusos (pajautājiet grāmatvedībai/transporta daļai, cik viegli ir savilkt galus reālajam un norādītajam hibrīda patēr
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:05:42)
@twitter
@mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Šis! Hibrīdu vajag uzsildīt un uzlādēt un tad iestāties korķī. Vismaz dažus kilometrus jābrauc ātri.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 10:16:06)
@twitter
@normis @mix_ @agris_krusts @krizdabz Nez. Aurim ice ieslēdzās pie niecīgākā paātrinājuma. Mēģināju uzsākt un braukt tā, lai ir tikai bača (ir uzlādējusies). Bezcerīgi. Nē nu var, bet aizmugurē esošie noteikti nav priecīgi.
Mikus Porietis
(2021-04-03 10:18:11)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @krizdabz Hz,tāda ir Reiņa Z. empīriskā pieredze-no Jūrmalas (Valteri/Melluži) ikdienas maršruts uz Rīgu,pa pilsētu izstumdies EV,rezultātā reāli zems vidējais patēriņš (auris vai aygo,aizmirsu). Kolīdz mauc tālākos ceļojumos vai tikai pilsēta-bezjēdzīgas sāpes aizmugurē
Mikus Porietis
(2021-04-03 10:22:35)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @krizdabz Jā, tā Aura automātiskā iedaba arī ir tāda so-so. Vienreiz iekritu uz šo lietu-paņēmu/trāpījās izbraucienā Auri (pats zini,mums darbā ir arī tie). -Domā,viņš tā brīvi ļauj drona baterijas,auto uz vietas stāvot,lādēt? :) -Figu-patausta mazliet, 5s palādē,un tad
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 10:24:41)
@twitter
@mix_ @laacz @normis @agris_krusts Par kādām sāpēm jūs runājat?
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:27:32)
@twitter
@laacz @mix_ @agris_krusts @krizdabz Jo motors auksts vai baterija tukša
Mikus Porietis
(2021-04-03 10:28:24)
@twitter
@krizdabz @laacz @normis @agris_krusts Par to,ka uzrādīto vidējo patēriņu iespējams sasniegt tikai šaura lietojuma scenārija ietvaros. (uzņēmumiem ir zināma metodika patērētās degvielas uzskaitē, un ražotāja norādītais patēriņš ir viens no mainīgajiem). Citādi,brauciens uz IT un atpakaļ ar mazauto i
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:29:28)
@twitter
@laacz @mix_ @agris_krusts @krizdabz Nez, varbūt Auris specifisks. Man Rav4 pēc šosejas (mierīgi braucot) vairs neslēdza dzinēju iekšā, kamēr baterija izvilka
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 10:31:29)
@twitter
@normis @laacz @mix_ @agris_krusts Man ar Ioniq vēl pamaz pieredzes, bet tas visu laiku slēgājas starp ICE un EV režīmiem gan pilsētā, gan ārpus. Arī tad, kad baterijā vēl puse. Jābrauc, jāpēta vairāk kā tas darbojas un kādos brīžos atslēdzas.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:33:53)
@twitter
@krizdabz @laacz @mix_ @agris_krusts Jā, tas ioniq man bija daudz dumjāks par Toyota. Viņam ĻOTI gribas siltu ICE motoru. Es to daļēji apkaroju, ieslēdzot ārā konsišku, tad ilgāk turās bez dzinēja
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:34:26)
@twitter
@krizdabz @laacz @mix_ @agris_krusts (Kondišku uz off)
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 10:36:46)
@twitter
@normis @laacz @mix_ @agris_krusts Ok, paldies par padomu. Patestēšu.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:46:38)
@twitter
@mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Pagaidām LV joprojām ir pionieru stadijā, kur mašīnas ir dārgas un maz. Tie, kuri var atļauties, finansē tīklu attīstību un daļēji reklāmu citiem. Gan jau pienāks laiki, kad EV būs letāks un vairāk izmēros. 2-3 gadi
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:49:08)
@twitter
@mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Hibrīda jēga ir sākt par šo lietu besīties, saprast cik riebjas ICE rūkoņa un nozvērēties nakamo pirkt EV
Mikus Porietis
(2021-04-03 10:55:29)
@twitter
@normis @laacz @agris_krusts @krizdabz Mnpr, 2-3Y ir diezgan optimistiskas cerības,kuras tālāk atbīdīs infrastr.kapacitāte (pat benzīntankos, kur process aizņem 5min,ir rindas). Ja viena no vajadzībām ir patāli maršruti ar iespējamu nakšņošanu nekurienē,EV vēl labu laiciņu būs no-go. Bet,nav šaubu,a
@normis@toot.lv
(2021-04-03 10:56:14)
@twitter
@mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Tas ID4 jau ir milzu solis uz priekšu. Ļoti ātri attīstas lietas
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 10:59:46)
@twitter
@normis @mix_ @laacz @agris_krusts Mhm, 5-10 gadi.
Girts
(2021-04-03 11:12:29)
@twitter
@krizdabz @normis @mix_ @laacz @agris_krusts Nu es tomēr domāju, ka pēc 5 gadiem mans nākamais auto būs jau elektro. Tagad gan tomēr ņemšu benzīnu. 7 vietām un 4x4 elektro vēl jāpagaida... Hibrīds ar tikai viens un dārgs + milzīgs.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:16:39)
@twitter
@normis @mix_ @agris_krusts @krizdabz Vispār ne riebjas. It sevišķi benzīna dzinēji. Dīzelis - jā.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:17:31)
@twitter
@normis @mix_ @agris_krusts @krizdabz Milzu cena. Paaudze ilgst gadus 7. Moš, ja ev tas periods būs īsāks, tad savādāk. Bet maz ticams.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:18:16)
@twitter
@GirtsS @krizdabz @normis @mix_ @agris_krusts Es kā reizi apsveru nākamo ņemt nevis dīzeli, bet benzīnu.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:18:52)
@twitter
@laacz @mix_ @agris_krusts @krizdabz Es par to kontrastu, kad klusi stāv hibrīda režīmā un tad pēkšņi ieslēdzas rūcējs
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:20:25)
@twitter
@normis @mix_ @agris_krusts @krizdabz Man tas galīgi nav kritērijs. Patīkams blakusefekts. Tāpat kā dinamika.
Agris Krusts
(2021-04-03 11:20:53)
@twitter
@laacz @krizdabz Tik līdz excel. Te ir km izmaksas auto, ja tos ērk jaunus un pārdod pie 80-90k km pirms garantijas beigām. LEAF nav pārdots, bet paņemta tirgus cena, kas ir ap 20k. Paturot ICE ilgāk, izmaksas īpaši nesamazinās - jāmaina riepas, ap šo laiku ir jātaisa dārgas apkopes utt. https://t.c
Agris Krusts
(2021-04-03 11:25:52)
@twitter
@normis @mix_ @laacz @krizdabz Solis uz papīra. Redzot kā VW ir ar kvalitāti, ID3, ID4 un atbilstošās Škodas, ir riskanta izvēle. Šobrīd tos nepirktu
Girts
(2021-04-03 11:31:26)
@twitter
@laacz @krizdabz @normis @mix_ @agris_krusts Es arī. Bet es braucu viduvēji/maz. 8 gadi = 165k.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:33:57)
@twitter
@GirtsS @krizdabz @normis @mix_ @agris_krusts Rēķinu, ka pēc covid man vajadzētu būt līdzīgam nobraukumam.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:34:36)
@twitter
@agris_krusts @normis @mix_ @krizdabz Šobrīd viņi arī maksā pusi karaļvalsts.
₿ Lord Kristaps Kaupe  ($ is for sats)
(2021-04-03 11:35:56)
@twitter
@agris_krusts @laacz @krizdabz Ja interesē šie izmaksu apkopojumi, ir te viens web projekts, pagaidām closed beta, bet varu iedot pieejas patestēt. Viena no domām ir dabūt beigās laukā ko krutāku par to, ko var pats ar Excel.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:36:09)
@twitter
@GirtsS @krizdabz @normis @mix_ @agris_krusts Ā. Tpfu. Gadā. Ne astoņos :)
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:46:13)
@twitter
@laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz Šausmas! Apskatījos LV cenu, tiešām. Kāpēc pie mums ir daudz dārgāk, kā citur, pat neskaitot valsts subsīdijas? Norvēģiem 41K
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:48:00)
@twitter
@normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Viņi visā pasaulē maksā milzu naudu. Norvēģijā ir nedaudz cita tirgus situācija, IMHO. Tur EV ir ļoti pieejami un populāri. Ar dārgu ID4 ielauzties būtu grūti. Un pat 41k ir ... ļoti daudz. Es gan nez - cik sanāk ar subsīdijām.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:50:05)
@twitter
@laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz Ir jau ir daudz arī 41, es tikai ceru, ka tad, kad maksātspējīgie izbeigsies, sāks domāt par cenu mazināšanu nākamajos gados
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 11:50:47)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Kas skaitās lētā gala e-auto tagad? Britiem pat Vauxhall pieteicās. ID3 sērija šeit ļoti populāra.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:51:59)
@twitter
@pecisk @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Lētā gala EV patlaban ir oksimorons.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:52:01)
@twitter
@pecisk @laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz Latvijā lētākais varētu būt kāds no mazajiem e208, Zoe, eUP? Sakot no 30000€
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 11:53:14)
@twitter
@normis @laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz Yikes. Tātad nekas vēl nav reāls. Hibrīdi gan jau drusku savādāk.
Mikus Porietis
(2021-04-03 11:53:16)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @krizdabz Nu, subsīdijas ir koks ar diviem galiem. Norvēģijā kardināli cita situācija. Pie mums subsidēšana nozīmē,ka ceļu labošanas,bērnudārzu u.c. vietā par publisku naudu tiek mudināta uz EV sabiedrības maksātspējīgākā daļa,kas nekādi nav sabiedrības maj. interesēs.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:53:28)
@twitter
@normis @pecisk @agris_krusts @mix_ @krizdabz Es uz cenām patlaban skatos ar šausmām. Un ceru uz tuvākajiem desmit gadiem.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:53:41)
@twitter
@pecisk @laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz eUP kādi 25000€ bet nu tas nav īsti auto
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 11:54:35)
@twitter
@normis @laacz @agris_krusts @mix_ @krizdabz Jā, eUP ir elektro karts ar virsbūvi.
Mikus Porietis
(2021-04-03 11:57:59)
@twitter
@laacz @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz Savā ziņā, subsīdija ir tirgus kropļošana-bez tās EV ar ICE auto ir konkurētnespējīgs no gala lietotāja viedokļa-par 30-40K tu saņem auto,kura ICE versija nopērkama par 15-25K. Ja pieskaitām nepieciešamos papildu ieguldījumus infrastruktūrā,EV ir ļoti
@normis@toot.lv
(2021-04-03 11:58:40)
@twitter
@mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Ir termiņš, kad Latvijā jāsasniedz cik tur procenti elektro auto. Pēc tam šis bērnudārzu naudas aizies sodā ES.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 11:59:37)
@twitter
@mix_ @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz Jā, es paskatījos, ka papildus jāieplāno vēl ap 1-2k lādētājam.
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:01:13)
@twitter
@mix_ @laacz @normis @agris_krusts @krizdabz Nu EV attīstība caur privāto sektoru parāda savas limitācijas - tas ir ieinteresēts high tech dārgā gala attīstībā e-auto sektorā, ne pieejamas cenas braucamajos. Par šo sen ir diskusijas. Lielākā problēma ir bateriju tech, jo tas šobrīd izmanto rare eart
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:01:43)
@twitter
@mix_ @laacz @normis @agris_krusts @krizdabz Šobrīd pēta lētākas alternatīvas. Redzēs. Šā vai tā tie izmeši būs jādabū zemē.
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:03:13)
@twitter
@normis @laacz @agris_krusts @krizdabz Ok-ir jau viegli saprast,kāpēc EV interesē/ir izdevīgas DE vai citām valstīm,kurā ir sava vai DE (like CZ) autobūve,un kāpēc mazie-kas-nepiedalās-svētkos tiek spiesti tajos piedalīties,lai arī reālajā dzīvē tik dārgu ballīti nevar atļauties :)
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:03:31)
@twitter
@normis @mix_ @agris_krusts @krizdabz Būs interesanti. EV atļauties varēs retais, vecie ICE dzīvos ilgāk nekā jelkad iepriekš, parādīsies opcijas transformēt veco ICE par low-cost EV, mainīsies satiksmes ieradumi (kopābraukšana? sabtrans? kā tas korelē ar permanento covid stāvokli?).
Aigars Mahinovs
(2021-04-03 12:09:43)
@twitter
@agris_krusts @normis @mix_ @laacz @krizdabz Ja paskatās Teslabjorn testus, tad ID4 ir fantastisks auto, kas vietām izgriež pogas daudz dārgākiem Audi e-tron vai EQC. Nemaz nerunājot par Tiguan un pamazām tuvojas Tuareg līmenim. Tas nav golfiņš, tas ir daudz ietilpīgāks auto.
Aigars Mahinovs
(2021-04-03 12:12:05)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Nav jāskatās cenas 1st edition. Tas ir ekskluzīvs. Jāskatās bāzes modeļa cenas. Drīz būs arī lētāks Pure, tāpat kā ID.3 - to jau var ap 30k nopirkt, pirms subsīdijām. Un ID.3 1st arī bija virs 40k€
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:16:20)
@twitter
@aigarius @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz id3 sākas no 32k par minimālo bāzi par nelielu golfa kategorijas auto. Nope. Gaidām vēl vienu paaudzi.
Aigars Mahinovs
(2021-04-03 12:17:30)
@twitter
@laacz @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Golfs ārā, Passāts iekšā. Ja ne vairāk. Un zin, golfi jauni arī nemaz tik lēti nav, it īpaši ar salīdzināmu motora jaudi.
Agris Krusts
(2021-04-03 12:18:22)
@twitter
@aigarius @normis @mix_ @laacz @krizdabz Aizbraukt dažos testa braucienos, nav tas pats, kā to lietot ikdienā gadiem
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:20:17)
@twitter
@aigarius @normis @agris_krusts @mix_ @krizdabz Motora jauda nav kritērijs. Kā jau iepriekš minēju - tas ir patīkams EV bonuss. Es nekad neizmestu naudu par tādu ICE versiju. Un golfs bija kā izmēra salīdzinājums. Personīgi man tas neder.
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:22:58)
@twitter
@laacz @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz Cita starpā, par konkurenci turpinot, šībrīža VAG kustības liecina, ka EV konkurētspēja primāri tiks panākta, nevis nolaižot EV cenu, bet gan, pārtraucot ražot ICE :) Kas nav laba tendence (ok,dīzeļgeitas sodi jāatpelna,bet kaunu arī vajadzētu prasties
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:25:09)
@twitter
@laacz @aigarius @normis @agris_krusts @krizdabz Oi, un vispār, @agris_krusts : apsveiciens dzimšanas dienā! :)
@normis@toot.lv
(2021-04-03 12:33:21)
@twitter
@mix_ @laacz @pecisk @agris_krusts @krizdabz Beigās vienkārši vidējās auto cenas būs augšā un jauns lēts auto pārstās eksistēt
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:34:24)
@twitter
@normis @mix_ @pecisk @agris_krusts @krizdabz Vai arī savu uzvaras gājienu pasaulē sāks Ķīna un Indija, auto vajag, bet naudas nav :D
Agris Krusts
(2021-04-03 12:36:54)
@twitter
@laacz @normis @mix_ @pecisk @krizdabz Ķīna kau tagad taisa labus un nedārgus elektro auto. Kad tos sāks tirgot Eiropā, daudziem ražotājiem būs lielas problēmas. VAG varētu būt viens no lielākajiem cietējiem
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:37:26)
@twitter
@normis @laacz @pecisk @agris_krusts @krizdabz Precīzi. Ne jau draudzīgums dabai u.tml. blēņu stāsti virza pasauli, bet gan intereses un nauda (blēņu stāsti noteiktā etapā vajadzīgi, lai šīs intereses realizētu). Pamatā,stāsts ir par to,kā piesātinātā tirgū stimulēt patēriņu (lasi:padarīt cilvēkiem
@normis@toot.lv
(2021-04-03 12:38:28)
@twitter
@mix_ @laacz @pecisk @agris_krusts @krizdabz Mazāk auto gan tieši kā ir labi dabai
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:39:02)
@twitter
@normis @laacz @pecisk @agris_krusts @krizdabz Tas gan.
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:41:04)
@twitter
@normis @mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Naftas kurināšana ir strupceļš būtībā, pat visefektīvākie iekšdedzes auto nespēs novērst sūdus, ko vārām šobrīd jā. Skatos cerīgi uz ūdeņradi un elektrību. Baterija varētu būt lielākais klupšanas akmens, uzreiz aiz cenas un pieejamības.
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:41:44)
@twitter
@normis @mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Sabiedriskais is way to go, ja spēj atrisināt Covid saistītās problēmas, kas ir nedaudz pārspīlētas - sabiedriskajos labi ventilētos tik viegli neinficējas.
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:46:19)
@twitter
@pecisk @normis @laacz @agris_krusts @krizdabz Nav nekā, kas liktu domāt, ka litija krājumi ir lielāki un ilgākam laikam, kā naftas. Vēl variants-sintētiska degviela, bet arī ICE ļoti zemais lietderības koeficients ir so-so lieta. Par CO2 raižu mazāk-bija laiki, kad viss, kas tur zemē (naftā un oglē
Agris Krusts
(2021-04-03 12:46:51)
@twitter
@pecisk @normis @mix_ @laacz @krizdabz Sabiedriskais kādus gadus kļūs ar vien mazāk aktuāls. Covid parādīja tā būtusku trūkumu. Nākotnē šādu vīrusu risks tikai pieaugs. Turklāt mums paveicās ar to, ka C19 ir relatīvi nekaitīgs
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:47:18)
@twitter
@mix_ @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz Ne gluži. Bet tajos laikos apstākļi uz planētas bija dzīvībai mūsu izpratnē neiespējami :)
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:48:02)
@twitter
@mix_ @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz https://t.co/4siV4ezQCf
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:48:27)
@twitter
@mix_ @normis @laacz @agris_krusts @krizdabz Par CO2 ir ļoti daudz raižu - reāls drauds. Un nevis planētai, bet tieši cilvēkiem ar spēju adaptēties.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:48:55)
@twitter
@agris_krusts @pecisk @normis @mix_ @krizdabz Un tas nozīmē, ka vairums turpinās iet šo pašu ceļu - braukt ar veciem ICE, kas ir daudz sūdīgāki par moderniem ICE, kamēr turīgais gals migrēs uz EV.
Mikus Porietis
(2021-04-03 12:49:01)
@twitter
@laacz @pecisk @normis @agris_krusts @krizdabz Tas arī fakts. No otras puses,nav šaubu,ka cilvēks ir pārejoša un,šādā laika mērogā,īslaicīga parādība :)
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 12:49:25)
@twitter
@agris_krusts @normis @mix_ @laacz @krizdabz Nope. Sabiedriskais kļūs arvien vairāk aktuāls, par spīti Covid. Reāli trūkumu tam nav. Mašīnas kļūs mazāk svarīgas, jo cilvēki strādās daudz tuvāk mājām vai mājās.
Agris Krusts
(2021-04-03 12:52:41)
@twitter
@pecisk @normis @mix_ @laacz @krizdabz To redzēsim, bet šaubos - to izmantos tie, kuri kādu apstākļu dēļ nevar uzmantot privāto transportu. Sabiedriskais transports bija un ir liels slimību izplatīšanās risks. Kaut vai šī iemesla pēc no tā ir vēlams izvairīties
Kaspars Foigts
(2021-04-03 12:53:07)
@twitter
@pecisk @agris_krusts @normis @mix_ @krizdabz Ja par LV, tad tā nu gluži varētu arī nebūt. Sabiedriskā transporta infrastruktūra ir diezgan dārga. Jo vairāk cilvēki beigs dzīvot Rīgā (attālinātais darbs), jo dārgāk būs viņus visus izvadāt.
Gints Kiršteins
(2021-04-03 12:57:27)
@twitter
@agris_krusts @laacz @normis @mix_ @pecisk @krizdabz Jā, interesantas mašīnas pie tur taisa. https://t.co/qvpZsKrhyB
@normis@toot.lv
(2021-04-03 12:58:05)
@twitter
@mix_ @laacz @pecisk @agris_krusts @krizdabz Iekšdedzes dzinēju efektivitātes pīķis ir sasniegts, bet baterijas tikai sāk attīstīties. Nešaubos, ka tās kļūs mazākas un ietilpīgākas, varbūt arī atradīs citus izejmateriālus
Agris Krusts
(2021-04-03 13:00:11)
@twitter
@gkirstei @laacz @normis @mix_ @pecisk @krizdabz Ķīnas tirgus ir liels un ar lielu konkurenci, jo daudz neatkarīgu ražotāju. Tāpēc kvalitāte būs laba. Pagaidām viņiem pietiek ar savu tirgu, bet kad sāks iekarot mūsu - daudziem būs grūti
@normis@toot.lv
(2021-04-03 13:00:34)
@twitter
@gkirstei @agris_krusts @laacz @mix_ @pecisk @krizdabz Šie ir tie premium, kuri nonāk līdz mūsu ziņām. Tur lielākais pārsteigums ir tieši lētie auto un saimnieciskie agregāti. Zemnieki ar elektriskajiem busiem un traktoriem tur brauca jau pirms vairākiem gadiem. Ķīna ir ļoti tālu elektrifikācijā. ht
@normis@toot.lv
(2021-04-03 13:03:25)
@twitter
@gkirstei @agris_krusts @laacz @mix_ @pecisk @krizdabz Elektriskais kravas mocis pat https://t.co/1wq54RidX7
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:04:58)
@twitter
@normis @gkirstei @agris_krusts @mix_ @pecisk @krizdabz Pieņemšu, ka pie mums šādi agregāti īsti TA, nemaz par sertifikāciju nerunājot, neizietu :)
@normis@toot.lv
(2021-04-03 13:05:53)
@twitter
@laacz @gkirstei @agris_krusts @mix_ @pecisk @krizdabz
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:06:54)
@twitter
@normis @gkirstei @agris_krusts @mix_ @pecisk @krizdabz Diez vai. Negribu redzēt, kas notiktu ceļu satiksmē, ja TA kritēriji būtu zemāki.
Agris Krusts
(2021-04-03 13:08:14)
@twitter
@laacz @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Kāpēc domā, ka Ķīnā drošības kritēriji ir īpaši zemāki kā pie mums?
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:08:45)
@twitter
@agris_krusts @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Kāpēc domā, ka nav?
@normis@toot.lv
(2021-04-03 13:09:13)
@twitter
@laacz @gkirstei @agris_krusts @mix_ @pecisk @krizdabz Labi, satiksmē nevajag, bet lauku ceļiem kā traktortehniku es šādus baigi gribētu te
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:10:50)
@twitter
@normis @gkirstei @agris_krusts @mix_ @pecisk @krizdabz Ja nemaldos, tad visi lielie traktortehnikas ražotāji jau ir izziņojuši savu komitmentu par labu elektriskajiem. Tiesa, tā kā tas nav lēts prieks, tad visdrīzāk tik veikli nesoksies.
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 13:11:16)
@twitter
@normis @laacz @gkirstei @agris_krusts @mix_ @krizdabz Braucējs neaizsargāts, EU par to ļoti skatās, bet laukos noteikti varētu izmantot.
Agris Krusts
(2021-04-03 13:12:33)
@twitter
@laacz @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Ja pie mums 5 gadus iztiesāja Zolitūdes lietu, Ķīnā jau pēc dažiem mēnešiem bariņš sēdētu cietumā un priecātos, ka nav piespriest nāvessods. Ja, protams, tas netiktu piespriests. Ķīna nav atpalikusi valsts. Pēc 10 gadiem, ja ne ātrāk, tā būs ietekmīgā
Pēteris Krišjānis
(2021-04-03 13:13:06)
@twitter
@normis @mix_ @laacz @agris_krusts @krizdabz Starp citu runājot par baterijām, UK zinātnieki un ražotāji nopietni runā par elektrība -> ūdeņradis sistēmu, jo bateriju jautājums tik viegli nerisinās un piemēram sabiedrisko visu uz elektrisko nepārnesīsi.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:14:53)
@twitter
@agris_krusts @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Davai neiesim šito ceļu, izlases kārtībā atsaucoties uz valsti, kurā notiek genocīds pret minoritāti un citas ne pārāk pieņemamas lietas?
Agris Krusts
(2021-04-03 13:17:41)
@twitter
@laacz @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Nerakstīju, ka tas ko dara Ķīnas valdība ir preizi.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:18:49)
@twitter
@agris_krusts @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Tu ieminējies par viņu tiesu sistēmu, kamēr mēs runājam par EV. Es neteiktu, ka tas ir pareizais virziens diskusijai :)
Agris Krusts
(2021-04-03 13:20:08)
@twitter
@laacz @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Pieminēju, ka visi Ķīnas produkti ne būt nav nedroši. Un minēju iemeslu
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:30:06)
@twitter
@agris_krusts @normis @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Es arī neteicu, ka visi ir nedroši. Konkrēti runa ir par to, ka manuprāt Ķīnas auto ir daudz nedrošāki par tiem, kas ir Eiropas tirgū.
@normis@toot.lv
(2021-04-03 13:33:20)
@twitter
@laacz @agris_krusts @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Ja viņi grib, tad var. Xpeng G3 ir 5 zvaigznes Eiropas NCAP
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:38:51)
@twitter
@normis @agris_krusts @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Es Eiropas NCAP lapā neatrodu Xpeng.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 13:41:43)
@twitter
@normis @agris_krusts @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Oh, shit. Tam arī ir teslas vaibi ar planšeti. Nope. https://t.co/NAp1tm6Ppk
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 13:57:22)
@twitter
@GirtsS @normis @mix_ @laacz @agris_krusts Kaut kā tā. Es arī esmu šajā ceļā.
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 14:00:17)
@twitter
@normis @pecisk @laacz @agris_krusts @mix_ eUp maksā no 24k
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 14:00:58)
@twitter
@pecisk @normis @laacz @agris_krusts @mix_ eUp ir forš auto, ja neizbrauc laukā no pilsētas un nebrauc ziemā.
Kaspars Foigts
(2021-04-03 14:01:59)
@twitter
@krizdabz @pecisk @normis @agris_krusts @mix_ foršS.
Kristaps Skutelis
(2021-04-03 14:06:04)
@twitter
@laacz @pecisk @normis @agris_krusts @mix_ :)
@normis@toot.lv
(2021-04-03 14:33:11)
@twitter
@laacz @agris_krusts @gkirstei @mix_ @pecisk @krizdabz Būšu sajaucis, viņi saka, ka Eiropai domātais modelis izgājis Ķīniešu NCAP uz 5*
csc000
(2021-04-03 16:54:00)
@twitter
@pecisk @agris_krusts @normis @mix_ @laacz @krizdabz Nezinu kā UK, bet pēdējo reizi braucu ar sab. transportu vasarā. Un arī tad tas bija vilciens un tālāk pārvietojos ar k2. Un šobrīd visus savus izbraukumus plānoju tikai ar auto, k2 vai velo, kā sliktāko alternatīvu paredzot vilcienu
Agris Krusts
(2021-04-03 18:43:40)
@twitter
@kristapsk @laacz @krizdabz Paldies. Bet būs grūti laiku atrast. Excel ir pietiekami ok šobrīd

© 2009-2017 civciv ;)