Vēlējos noskaidrot, cik liela praktiskos skaitļos būtu tā vakcīnu piegādes problēma visiem 827 vakcinācijas punktiem. Parametri: ~541 unikālas piegādes adreses, 10min uz adresi, 8:00-18:00. Rezultāts: 33 auto, 321 šoferstundas, 13250 km. Atskaite - https://t.co/Pzt9U5DYi8 https://t.co/G3gaEa003M 31 atbildes

Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 19:37:56)
@twitter
Vēlējos noskaidrot, cik liela praktiskos skaitļos būtu tā vakcīnu piegādes problēma visiem 827 vakcinācijas punktiem. Parametri: ~541 unikālas piegādes adreses, 10min uz adresi, 8:00-18:00. Rezultāts: 33 auto, 321 šoferstundas, 13250 km. Atskaite - https://t.co/Pzt9U5DYi8 https://t.co/G3gaEa003M
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 19:37:56)
@twitter
Rezultāti ir aptuveni, taču pietiekami tuvu reālam scenārijam. Ja vakcinācijas punktos ir iespēja glabāt N dienu krājumus, tad, ja vien VM nepierasa ievērot neoptimālu pasūtījumu secību, tad piegādēm nepieciešami tikai 33/N auto, dienā 321/N šoferstundas un nobraukti 13250/N km.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 19:37:57)
@twitter
Pie tam šis ir rēķināts ar neoptimālu pieeju (kā specializētajiem vakcīnu piegādātājiem) - visi auto sāk un beidz maršrutu Rīgas noliktavā. Ir vēl citas iespējas optimizācijai - aizvest lielāku paku uz reģiono centriem un tad no turienes izvadāt, izmantot loģistikas kompānijas.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 19:37:57)
@twitter
Vakcinācijas punkti un adreses ņemtas no https://t.co/LnD91huaE9 , izmantots maršrutu plānotājs https://t.co/r4VveDTxzM . Ir arī citi maršrutu plānotāji, piemēram, bezmaksas https://t.co/oyTnc8OSdQ (laiku ceļā rēķina pārāk ilgu, līdz Zilupei 10h nepaspēj turp un atpakaļ)
Girts
(2021-03-12 20:03:23)
@twitter
@ilmarmors 10 min uz adresi? Izklausās ļoti optimistiski.
Ingus Rūķis
(2021-03-12 20:35:34)
@twitter
@GirtsS @ilmarmors 10min ir faktiskās darbības no brīža, kad piebrauc līdz brīdim, kad izbrauc no objekta. Absolūti normāls laiks, ja nav sarežģītas procedūras uz piegādi. Mierīgi var pat samazināt, ja atstrādā sistēmu. LP, ja nemaldos plānoja 3min uz adresi.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 20:44:57)
@twitter
@ingus @GirtsS Tieši tā. Ja ir paredzamas viena veida piegādes desmitiem reižu uz vieniem un tiem pašiem gandrīz 1000 punktiem, tur vēl vairāk var atstrādāt un optimizēt procesus, līdz pat kardināli cita veida piegādes pieeju. Protams tikai gadījumā, ja ir vēlēšanās kaut ko darīt lietas labā.
Girts
(2021-03-12 20:47:07)
@twitter
@ingus @ilmarmors šie ir 10 min ko pavada pašā adresē, nevis braucot uz to? OK, tad tā var. Tad man par to tabulu citi jautājumi rodas. 9-10h vienam šoferim dienā? Tā var pēc likumdošanas? Cik pauzes paredzētas, rezerves laikā?
Ingus Rūķis
(2021-03-12 20:58:24)
@twitter
@GirtsS @ilmarmors Atkarīgs, ar kādu transportu brauc. Auto ar tahogrāfu drīkst braukt līdz 10h dienā. Tīrais braukšanas laiks. Ik pēc 4:30 jābūt 45min pauzei, bet neticu, ka šīm piegādēm tas ir aktuāli. Te drīzāk standarta likumdošana par 30min pauzi pēc 6 darba stundām, utt. Jebkurā gad.risināms.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 20:59:57)
@twitter
@GirtsS @ingus Tur rezerves ceļā ir pietiekami lielas. Piemēram, plānotājā ceļš no noliktavas Dzelzavas 120M līdz 1) Liepāja 3:21 vs Google no 2:40 2) Pļaviņas 1:40 vs Google no 1:20 3) Palsmane 2:12 vs Google no 1:40 Ja nepietiek, vienmēr var palielināt auto skaitu.
Girts
(2021-03-12 21:03:35)
@twitter
@ilmarmors @ingus OK, labi. Šodien gan visu izvadāja cits piegādātājs, kam bija vajadzīgā kapacitāte. Gan jau atrisinās. Nav jau tā, ka tur galīgi iesācēji savākti. https://t.co/tmOFeRU1F3
Ingus Rūķis
(2021-03-12 21:14:20)
@twitter
@GirtsS @ilmarmors Ņemot vērā, ka zāļu vairumtirdzniecība principā jau nez cik gadus strādā uz nākamās dienas piegādēm, nedomāju, ka tur ir iesācēji tieši uz piegādēm, bet noteikti ir kāda publiski šobrīd nezināma info par visiem lietas apstākļiem un faktiem, kas izraisīja šo situāciju.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 21:15:58)
@twitter
@ingus @GirtsS Advancētos maršrutu plānotājos var salikt visādus ierobežojumus - saņēmēja darba laiki, šoferu atpūtas laiki, max km maršrutam, ātrāks / lēnāks šoferi, dinamiski mainīt maršrutus, ja ir kādas izmaiņas, piemēram, salūzis auto utt. utml. Es tikai ieskicēju problēmas [maz]mērogus.
Girts
(2021-03-12 21:16:49)
@twitter
@ingus @ilmarmors cik var vispār saprast, šīs piegādes, loģistika un organizācija atšķiras no klasiskās un ierastās zāļu piegādes. ir sarežģītāk. ātrāk/vairāk/niansētāk. gan jau tāpēc jau SIA Vakcina tur gribēja mainīt samaksu.
Girts
(2021-03-12 21:18:37)
@twitter
@ingus @ilmarmors tā jau tā problēma, ka līdz pat janvāra vidum plāns bija balstīties uz esošajiem procesiem. tagad arī izlien ārā īlēni, ka tas tā nestrādā. tapēc saku,saknes problēma, ka rudenī šis netika izspēlēts detaļās, nebija sataisīti atbilstošie iepirkumi (kas parasti ir mēneši), utt
Ingus Rūķis
(2021-03-12 21:19:24)
@twitter
@GirtsS @ilmarmors Te atkal, protams, jautājums par optimizāciju - varbūt bija jāpiegādā uz aptiekām, kuras tālāk lokāli izsniedz vakcinācijas punktiem. Izmantojam esošās piegādes iespējas, nevis radām paralēlas.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 21:22:20)
@twitter
@ingus @GirtsS Man arī aizdomīga likās nespēja piegādāt vakcīnu 200 punktiem (unikālo adrešu varbūt mazāk). Varbūt ar "nespēju" piesedza kaut kādas lielākas problēmas? Lai gan nevar izslēgt vienkāršāko skaidrojumu - uzņēmums pieradis pie viegla režīma, nesaprata, ka jāiespringst citā situācijā
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 21:24:28)
@twitter
@ingus @GirtsS Tā būtu loģiska rīcība, bet prasītu papildus pūles no amatpersonu puses :) Es tik parādīju, ka piegādes problēma pat nosacītu stulbā izpildījumā nav nekāda lielā problēma.
Girts
(2021-03-12 21:27:54)
@twitter
@ilmarmors @ingus neesmu loģistsikas speciālists, varbūt Ingus var pakomentēt - 40 auto/šoferus 1x nedēļā - tādu kapacitāti Latvijā daudzi tur rezervē, lai tā uzreiz to dabūtu?
Ingus Rūķis
(2021-03-12 21:34:56)
@twitter
@GirtsS @ilmarmors Netur, jo īpaši šobrīd, kad gala piegādēs ir transporta iztrūkums. Omniva uz ekomercijas pīķi bija spiesta ņemt CityBee busiņus, man piegādes no eveikaliem uz Enguri ir vestas ar vieglo privāto mašīnu, un ir daudzi citi šādi piemēri, kā celt kapacitāti, kad ļoti vajag biznesam.
Girts
(2021-03-12 21:37:43)
@twitter
@ingus @ilmarmors attiecīgi tagad dabūt tādu kapacitāti nav gluži triviāls izaicinājums un tas nav tikai par smuku modelēšanu loģistikas programmās. īpaši, ja jāievēro publiskā sektora rituāli, fonā elpo valsts kontrole un kļūdas nepiedodoši tvitera eksperti.
Ilmārs Poikāns
(2021-03-12 21:49:20)
@twitter
@GirtsS @ingus Dabūt tādu kapacitāti var nebūt gluži triviāls izaicinājums privātam uzņēmumam, bet mēs runājam par nacionālas nozīmes lietu. Un laiks bija sagatavoties no pagājušās vasaras :)
Girts
(2021-03-12 21:51:29)
@twitter
@ilmarmors @ingus to jau rakstu, ka tā arī saknes problēma, ka nenotika gatavošanās laicīgi. reāli tikai no janvāra beigām. tagad tiek smelts ūdens. smeļot ūdeni, šlakatas acīs ir neizbēgamas.
Ernests Štāls - mastodon.social/@ernests
(2021-03-13 07:20:20)
@twitter
@ilmarmors Pašlaik, cik zinu, viss plāns ir uz nedēļu. Vakcinācijas kabinetā ir sastādīta rinda no tiem, kas ir pieteikušies un atbilstoši tiek veikts pasūtījums ar pirmajām, otrajām vakcīnām.
Arvids Šteinerts
(2021-03-13 08:26:31)
@twitter
@ilmarmors Ha, ha, ha, droši vien tai birojā arī ir viens tāds, kas šo ir sazīmejis un uzskata, ka darbs padarīts. Tikko kaut kas nojūk, tā kādas piegādes izpaliek. Nu labi, viņi laikam cerēja, ka piegādes kompānija to izdarīs viņu vietā.
Pēcis_⒰⒪⒮⒤⒮
(2021-03-13 09:10:26)
@twitter
@ilmarmors Un tad pieslēdz, ka atbraucot kurjers secina, ka darba laiks bez brīdinājuma mainīts un būs jāiebrauc vēlreiz vai citu dienu. Un vēl daudz neprognozējamu faktoru. Bet tā, doma laba
Pēcis_⒰⒪⒮⒤⒮
(2021-03-13 09:11:16)
@twitter
@ingus @GirtsS @ilmarmors Bieži ir slēgts. Tad jāzvana, jāmeklē saņēmējs. Bieži adrese neprecīza, tad lai kas kamēr atrod
Pēcis_⒰⒪⒮⒤⒮
(2021-03-13 09:13:31)
@twitter
@ilmarmors Neapskaužu šoferi 013 un 024
Dāvis Valters
(2021-03-13 09:45:36)
@twitter
@ilmarmors Iespējams, Mappost komanda @veclunka vadībā var vēl efektīvāku rezultātu piedāvāt
Pēcis_⒰⒪⒮⒤⒮
(2021-03-13 11:55:23)
@twitter
@ilmarmors Vai ņemts vērā vakcīnu saņēmēju darba laiks?
Artis Schlossberg
(2021-03-14 19:25:49)
@twitter
@ilmarmors https://t.co/CD71EoGKJr
Pēcis_⒰⒪⒮⒤⒮
(2021-03-15 09:32:13)
@twitter
@ilmarmors Pēc manas pieredzes, darbā laiki paziņotie bieži nesakrīt un tad viss plāns pa kāju

© 2009-2017 civciv ;)