Cilvēki, kuri ir jautri ballītēs, nerunā par baiļu politiku, bet tā ir kļuvusi pārāk aktuāla. Vienkāršojot, ir divi veidi, kā iegūt varu sabiedrībā: viens ir piedāvāt vīziju, līderību utt., un otrs ir biedēt ar "sveši nāk" un nostādīt sevi kā aizstāvi. Pavediens (par bailēm) https://t.co/EOlm0s9mGd 11 atbildes

Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:07)
@twitter
Cilvēki, kuri ir jautri ballītēs, nerunā par baiļu politiku, bet tā ir kļuvusi pārāk aktuāla. Vienkāršojot, ir divi veidi, kā iegūt varu sabiedrībā: viens ir piedāvāt vīziju, līderību utt., un otrs ir biedēt ar "sveši nāk" un nostādīt sevi kā aizstāvi. Pavediens (par bailēm) https://t.co/EOlm0s9mGd
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:07)
@twitter
Tas ir arī iemesls, kāpēc runā par fobijām un homofobiju, un paši fobi mēdz bravūrīgi teikt, ka nebaidītos, bet tas nesaskan ar viņu reizēm pat apokaliptisko retoriku par Rietumu civilizācijas galu, utt.
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:08)
@twitter
Simbolisks piemērs baiļu politikai ir biedēšana ar "kultūrmarksistiem". Naida uzskatu gadījumā var runāt par konkrētiem rādītājiem (kā uzbrukumu statistika) un par juridisku diskrimināciju. Homofobiem tikmēr ir jāzīmē murgainas, QAnonveidīgas shēmas par sazvērestībām ieriebt https://t.co/2OIyyAZ2bh
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:08)
@twitter
Fons tam ir reālas problēmas, tādas kā ģeopolitiskā nestabilitāte, naidīgi kaimiņvalstu režīmi, u.c., bet baiļu politika tās tikai saasina, jo daļa no tās ir iracionalitāte, kas neļauj (kaut cik dompilni) risināt sarunas.
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:08)
@twitter
Par bailēm runājot, var atgriezties pie Sartra, kurš par to rakstīja antisemītisma kontekstā, bet to var vispārināt, un Sartra vēsturiskie apstākļi (rakstot atbrīvotajā Francijā) ļāva ļoti skaudri paskatīties uz baiļu politiku https://t.co/fUfaxV5GxL
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:09)
@twitter
Sartram neinteresēja atrunas par to, ka cilvēki kļūdās, un viņš sauca antisemītismu par ļaunticīgu saprāta noliegumu; par izvēli ļauties nesaprātīgam naidam, kurai nav vietas pie nopietnu sarunu galda. Mūsdienās to, ko Sartrs zināja, var atklāt par jaunu, runājot ar trampistiem
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:09)
@twitter
Sartra skaidrojums bija, ka antisemītu pieeja ir atspēkot pretinieku nopietnību, izrādot nenopietnu attieksmi pret to; izrādot, ka stāv pāri faktiem un ir "alternatīvie fakti"; stāv pāri loģikai, priecīgi svaidoties ar loģikas kļūdām, utt.
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:09)
@twitter
Piemērs tam ir tas, ka Veidemane intervijās runā par savu it kā atvērto prātu; ka tad, kad notiek šokējošs noziegums, par īsto upuri mēģina uzdot Iesalnieku, jo piemin viņa pārstāvētās (baiļu) politikas lomu
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:10)
@twitter
Par iebiedēšanu: šis bija negaidīti labs video par to, ka nacistu "brendings" apzināti mēģināja radīt bailes; vizuāli atgādināt, ka viņi ir (video autora vārdiem) vardarbīgi larperi, kuru iztēlotajai īstenībai ir bīstami nepiekrist https://t.co/aSkrN33bjn
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:10)
@twitter
LARP definīcija https://t.co/jnpnp7x2a4
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:10)
@twitter
Atgriežoties pie Sartra, viņš antisemītu sociālo patoloģiju skaidroja ar to, ka viņi izmisīgi grib, lai pienāktos cieņa un priekšrocības, bet nevar vai negrib ieguldīt darbu, izzinot apkārtējo pasauli; ka tas ir intelektuāls kūtrums
Reinis Ivanovs
(2021-04-27 20:49:11)
@twitter
Sartrs, protams, ir tikai viens no domātājiem par to, bet varbūt par viņu ir vērts atcerēties, kad kārtējo reizi jāsaskaras ar cilvēkiem, kuri, piemēram, uzstājīgi negrib saprast, ka jebkāda stipra nepatika nav tas, par ko runā naida runas jēdziens

© 2009-2017 civciv ;)