Cilvēki, kuri ir jautri ballītēs, nerunā par baiļu politiku, bet tā ir kļuvusi pārāk aktuāla. Vienkāršojot, ir divi veidi, kā iegūt varu sabiedrībā: viens ir piedāvāt vīziju, līderību utt., un otrs ir biedēt ar "sveši nāk" un nostādīt sevi kā aizstāvi. Pavediens (par bailēm) https://t.co/EOlm0s9mGd 11 atbildes
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:07) |
Cilvēki, kuri ir jautri ballītēs, nerunā par baiļu politiku, bet tā ir kļuvusi pārāk aktuāla. Vienkāršojot, ir divi veidi, kā iegūt varu sabiedrībā: viens ir piedāvāt vīziju, līderību utt., un otrs ir biedēt ar "sveši nāk" un nostādīt sevi kā aizstāvi. Pavediens (par bailēm) https://t.co/EOlm0s9mGd | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:07) |
Tas ir arī iemesls, kāpēc runā par fobijām un homofobiju, un paši fobi mēdz bravūrīgi teikt, ka nebaidītos, bet tas nesaskan ar viņu reizēm pat apokaliptisko retoriku par Rietumu civilizācijas galu, utt. | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:08) |
Simbolisks piemērs baiļu politikai ir biedēšana ar "kultūrmarksistiem". Naida uzskatu gadījumā var runāt par konkrētiem rādītājiem (kā uzbrukumu statistika) un par juridisku diskrimināciju. Homofobiem tikmēr ir jāzīmē murgainas, QAnonveidīgas shēmas par sazvērestībām ieriebt https://t.co/2OIyyAZ2bh | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:08) |
Fons tam ir reālas problēmas, tādas kā ģeopolitiskā nestabilitāte, naidīgi kaimiņvalstu režīmi, u.c., bet baiļu politika tās tikai saasina, jo daļa no tās ir iracionalitāte, kas neļauj (kaut cik dompilni) risināt sarunas. | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:08) |
Par bailēm runājot, var atgriezties pie Sartra, kurš par to rakstīja antisemītisma kontekstā, bet to var vispārināt, un Sartra vēsturiskie apstākļi (rakstot atbrīvotajā Francijā) ļāva ļoti skaudri paskatīties uz baiļu politiku https://t.co/fUfaxV5GxL | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:09) |
Sartram neinteresēja atrunas par to, ka cilvēki kļūdās, un viņš sauca antisemītismu par ļaunticīgu saprāta noliegumu; par izvēli ļauties nesaprātīgam naidam, kurai nav vietas pie nopietnu sarunu galda. Mūsdienās to, ko Sartrs zināja, var atklāt par jaunu, runājot ar trampistiem | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:09) |
Sartra skaidrojums bija, ka antisemītu pieeja ir atspēkot pretinieku nopietnību, izrādot nenopietnu attieksmi pret to; izrādot, ka stāv pāri faktiem un ir "alternatīvie fakti"; stāv pāri loģikai, priecīgi svaidoties ar loģikas kļūdām, utt. | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:09) |
Piemērs tam ir tas, ka Veidemane intervijās runā par savu it kā atvērto prātu; ka tad, kad notiek šokējošs noziegums, par īsto upuri mēģina uzdot Iesalnieku, jo piemin viņa pārstāvētās (baiļu) politikas lomu | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:10) |
Par iebiedēšanu: šis bija negaidīti labs video par to, ka nacistu "brendings" apzināti mēģināja radīt bailes; vizuāli atgādināt, ka viņi ir (video autora vārdiem) vardarbīgi larperi, kuru iztēlotajai īstenībai ir bīstami nepiekrist https://t.co/aSkrN33bjn | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:10) |
LARP definīcija https://t.co/jnpnp7x2a4 | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:10) |
Atgriežoties pie Sartra, viņš antisemītu sociālo patoloģiju skaidroja ar to, ka viņi izmisīgi grib, lai pienāktos cieņa un priekšrocības, bet nevar vai negrib ieguldīt darbu, izzinot apkārtējo pasauli; ka tas ir intelektuāls kūtrums | ||
Reinis Ivanovs (2021-04-27 20:49:11) |
Sartrs, protams, ir tikai viens no domātājiem par to, bet varbūt par viņu ir vērts atcerēties, kad kārtējo reizi jāsaskaras ar cilvēkiem, kuri, piemēram, uzstājīgi negrib saprast, ka jebkāda stipra nepatika nav tas, par ko runā naida runas jēdziens |