Liela daļu manu domstarpību ar cilvēkiem ir par to, kuri jēdzieni būtu šķirojami labajos un sliktajos un kuri nebūtu. Piemēram, centristi sevi definē kā labus, un tāpēc anticentrisma ideja par arī neveselīgu centrismu ir nesaprotama. Tikmēr, piemēram, nav tāda labā rasisma 3 atbildes
Reinis Ivanovs (2021-03-25 14:02:45) |
Liela daļu manu domstarpību ar cilvēkiem ir par to, kuri jēdzieni būtu šķirojami labajos un sliktajos un kuri nebūtu. Piemēram, centristi sevi definē kā labus, un tāpēc anticentrisma ideja par arī neveselīgu centrismu ir nesaprotama. Tikmēr, piemēram, nav tāda labā rasisma | ||
Reinis Ivanovs (2021-03-25 14:09:19) |
Teiksim, skepticisma gadījumā var veidot nošķīrumu starp veselīgu skepticismu vai cinismu vai solipsismu. Es visu laiku runāju par anticentrismu, bet uztvert to kā domu, ka nevarētu būt veselīgs centrisms, ir nelabvēlīgi | ||
Reinis Ivanovs (2021-03-25 14:09:19) |
Teiksim, "neskati vīru pēc cepures", "nespried par grāmatu pēc vāka" ir labi sakāmvārdi, bet sliktas morālas maksimas jeb kategoriski principi | ||
Reinis Ivanovs (2021-03-25 14:09:19) |
Visaktuālākais piemērs (kanceļu kultūras sarunā) tam ir runas brīvības absolūtisms, kas mēģina nostādīt vienu tiesību principu uz īpaša pjedestāla, lai gan tiesības neizbēgami ir jālīdzsvaro: piemēram, apmelot joprojām ir runa, bet tā pārkāpj citu tiesības uz pamatcieņu |