Nebūs paralizējošs. Latvietis labāk sakodīs zobus, savilks jostu, nedēļu ēdīs griķīšus un pārstās maksāt alimentus tikai, lai varētu tāpat savā bez-filtra dīzelī sēdēt viens pats korķī uz Brīvības gatves. https://t.co/jAvquwP0Mh 26 atbildes
Reinis Traidās (2019-10-25 08:48:20) |
Nebūs paralizējošs. Latvietis labāk sakodīs zobus, savilks jostu, nedēļu ēdīs griķīšus un pārstās maksāt alimentus tikai, lai varētu tāpat savā bez-filtra dīzelī sēdēt viens pats korķī uz Brīvības gatves. https://t.co/jAvquwP0Mh | ||
Gatis (2019-10-25 08:54:27) |
@reinistraidas Mums ir daudzbērnu ģimene. Izmaksas jau šobrīd ir augstas. Ja paliekam bez vienīgā transporta līdzekļa, tad atkrīt bērniem treniņi, mums viņu spēļu apmeklēšana (katru 6dienu un 7dienu). Par ģimenes izbraucieniem, kādu ceļojumu nemaz nerunājot. Mobilitātei nav sakara ar untumiem. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 08:58:20) |
Es ceru, ka kāds uztaisīs faktu pārbaudi tam melīgajam rakstam. | ||
Kārlis Rozenbergs (2019-10-25 10:17:52) |
@reinistraidas Ja tā alternatīva būtu tik patīkama. Labāk siltā dīzelī, kā pārbāztā, smirdīgā sabtransā. Savākt līdzbraucējus ar nemaz nav tik vienkārši, jo.. nu.. latvieši. :D | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 10:30:50) |
@reinistraidas Tev taču arī dīzelis, ne? | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 10:49:22) |
@krizdabz Nē, man nav :) | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 10:49:48) |
@reinistraidas Oho | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 10:50:02) |
@drinkits Piekrītu, sabtrans esošais ir liels kavēklis. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 10:54:27) |
@krizdabz Es pie katras iespējas advokatēju dīzeļu aiziešanu un norakstīšanu to kā lielu kļūdu automotīvās industrijas vēsturē :D Bet kā te kāds agrāk minēja, viens konteineru kuģis izgāž tik emisijas, cik neliela valsts ar dīzeļauto kopā. Tiesa gan, ne blīvi apdzīvotās vietās. | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 11:03:53) |
@reinistraidas Nav viss arī tik vienkārši. Ar kaut kādu degvielu taču jādarbina traktori, lai tev būtu rīta kruasāns un jābaro kravas auto, kas atved tavu jauno aifonu :) | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 11:07:12) |
@krizdabz Protams. Bet paaugstināt nodevas lielo emisiju transportiem, tai skaitā komerctranspo, man šķiet ir labs veids, kā virzīt sabiedrību uz kaut vai sākšanu domāt šajā virzienā. Veloinfrastruktūra, sakarīgs sabtrans un atvieglojumi bez-emisiju transportiem ir labi rīki tam. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 11:08:19) |
@krizdabz Ja mans kruasāns paliek dārgāks, jo tā atvešanai izmanto dārgāku elektrisko auto, es esmu ar mieru maksāt vairāk. Bet, ja man nav naudas, tad es pārstāju tik bieži pirkt kruasānus. Jebkurā gadījumā - ieguvums. | ||
Raimonds (2019-10-25 11:10:08) |
@drinkits @reinistraidas Nu un nav jau arī tas sabiedriskais tik pārbāzts un smirdīgs, kā viņu mālē katru reizi | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 11:27:24) |
@reinistraidas Ar komerctransportu sarežģīti, jo tā apgrūtināšana sadārdzina ļoti daudz ko un sāpīgāk tas atsaucas uz mazāk aizsargātām sabiedrības grupām. Skaidrs, ka tu savu kruasānu turpināsi pirkt arī, ja tas maksās dažus eiro vairāk. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 11:29:39) |
@krizdabz Man šķita, ka tieši komerctransportam ir vislielākā interese pāriet uz elektro. Kravas auto taču var ielikt tādu bateriju paku, ar ko var nedēļu braukt. Un viņi arī utilizē to auto katru dienu tik, ka sadārdzinājums ātri atmaksātos. Tikai nu, nav jau vēl to piedāvājumu šajā sfērā | ||
Jānis Lazdāns (2019-10-25 11:35:59) |
@reinistraidas @krizdabz Kāpēc vienmēr jādara ar pātagu nevis burkānu? | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 11:39:12) |
@reinistraidas Elektroauto joma vēl ir pārāk zaļa. Komerctranaporta gadījumā it īpaši, nav ne auto, ne uzlādes iespēju, ne tas maksā konkurētspējīgi. | ||
Kristaps Skutelis (2019-10-25 11:39:29) |
@Lazdans @reinistraidas Jo tā ir vieglāk. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 11:40:46) |
@krizdabz @Lazdans Jo “burkānu” saprot tikai tie, kas domā tālāk par savas rokas stiepienu. Tapēc arī preventīvās info kampaņas par satiksmes drošību nestrādā tik efektīvi kā drakoniski sodi un sankcijas. | ||
Jānis Lazdāns (2019-10-25 11:42:01) |
@reinistraidas @krizdabz Kur dabūji informāciju, kas strādā un kas nestrādā? Iemet linku. | ||
Kārlis Rozenbergs (2019-10-25 11:50:53) |
@Raimonds_B @reinistraidas Man līdz darbam - vilciens + trolejbuss. Vilciens gandrīz vienmēr ir briesmīgs, trollis vēl kā kuro reizi. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 11:52:45) |
@Lazdans @krizdabz Pētijumi par sodu efektivitāti ir ļoti daudzi. Pētijumu par “info kampaņu vs sodu efektivitāti” Latvijā nav, bet varbūt ir citur. Es pameklēšu. Tikmēr, man protams vajadzēja tvītu noformēt ar “manuprāt” pirms apgalvojuma. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 12:21:08) |
@Lazdans @krizdabz Atradu. Te ir citāts no pētījuma Nīderlandē par preventīvo kampaņu efektivitāti. Linkā ir pats raksts. Secinājums, ka kampaņas darbojās tikai tad, ja tās kombinē ar likumdošanu un kontroli/sodu. Vai būs gana labs arguments? https://t.co/W27dNuy1uV https://t.co/NT4m8ZJZo2 | ||
Kaspars Driķis (2019-10-25 15:58:42) |
@reinistraidas Reini, Tu nemāki Latviešus :) Vispirms sāks pirkt un reģistrēt autiņus Lietuvā vai Igaunijā, tikai pēc tam notiks Tevis minētais. :) | ||
Jānis Lazdāns (2019-10-25 17:00:56) |
@reinistraidas @krizdabz Domāju, ka jā. Būs jāizlasa. | ||
Jānis Lazdāns (2019-10-25 17:04:16) |
@reinistraidas @krizdabz Manuprāt nevar izmainīt uzvedību ar dažādām kampaņām. Tam ir jāsākās no bērnudārza. Bet šajā gadījumā runājot par dabai draudzīgu transportu, tas būtu jāveicina ar finansiālu atbalstu nevis nodokļu pacelšanu. | ||
Reinis Traidās (2019-10-25 17:21:00) |
@Lazdans @krizdabz Jācer, ka nodevu pacelšanas apsvērums nāk kopā ar plāniem šo ieguvumu novirzīt sabtrans, infrastruktūras un e-transporta dotācijām vai atbalstam tuvā nākotnē. |