Skatoties uz elektroauto cenām (piemēram, mazais VW id.3 sākas no 30k, Tesla 3 no 43k), ir skaidrs, ka ekonomisks pamatojums mainīt nesanāk. TCO beigu beigās izlīdzinās. 7 atbildes
Kaspars Foigts (2019-09-27 21:25:03) |
Skatoties uz elektroauto cenām (piemēram, mazais VW id.3 sākas no 30k, Tesla 3 no 43k), ir skaidrs, ka ekonomisks pamatojums mainīt nesanāk. TCO beigu beigās izlīdzinās. | ||
Kaspars Foigts (2019-09-27 21:27:40) |
Furthermore. VW, piemēram, baterijai dod 8 gadu vai 160k km garantiju. Ja salīdzināt ar BMW i3, kas garantijas beigās norāda baterijas kapacitātes kritumu par 30% un pieņemot, ka VW ir līdzīgi, tas arī nedaudz atvēsina. | ||
@normis@toot.lv (2019-09-27 22:03:38) |
@laacz Ir daudz citu pamatojumu | ||
Kaspars Foigts (2019-09-27 22:06:53) |
@normis Ekonomiskais pamatojums ir lielākais pamatojums lielākajai daļai cilvēku. | ||
Kristaps Skutelis (2019-09-28 10:08:02) |
@laacz Elektroauto taču nepērk cenas dēļ. | ||
Aigars Mahinovs (2019-09-28 10:12:37) |
@laacz Sobrīd EV ar 500km range ir ~15k€ dārgāks nekā tads pats ICE. Neatkarīgi no ražotāja. Ar LV elektrības cenām ietaupi ap 70-80% no benzīna izmaksām. Ja benzīnā tērē ap 2k gadā, tad ap 10 gadiem TCO izlīdzinās. PHEV gan vieglāk, tur tik ~5k uzcenojums un 80% no EV ieguvuma. | ||
Kristaps tvīto (2019-09-28 13:04:58) |
@laacz Elektroauto - tas labi, taču ilgtermiņā runājot - kur liks tos izlietotos akumulatorus? Ir taču kāds domājis? Vai arī depozītu sistēma, līdzīgi, kā ar stikla taru? | ||
Kaspars Foigts (2019-09-28 13:05:58) |
@Krist2ps Lielākā daļa akumulatoru mūsdienās ir pārstrādājami. |