Parēķināju, ka mazs auto ar 6-7l/100 vidēju patēriņu uz gadā nobrauktiem 8k km degvielā izmaksātu ap 680€. Elektro auto izmaksas uz tik pat km – ap 270€ ja rēķina 70% uzlādi ar savu rozeti un 30% publiskajās stacijās. Tas nerēķinot ietaupīto nodokli, eļļu, filtrus, stāvvietas. 13 atbildes

Reinis Traidās
(2021-04-04 16:39:20)
@twitter
Parēķināju, ka mazs auto ar 6-7l/100 vidēju patēriņu uz gadā nobrauktiem 8k km degvielā izmaksātu ap 680€. Elektro auto izmaksas uz tik pat km – ap 270€ ja rēķina 70% uzlādi ar savu rozeti un 30% publiskajās stacijās. Tas nerēķinot ietaupīto nodokli, eļļu, filtrus, stāvvietas.
Reinis Traidās
(2021-04-04 16:42:21)
@twitter
Ja šobrīd pirktu jaunu auto, EV ir nu ļoti finansiāli saprātīgs virziens. Protams, ja jau auto ir, tad jauna e-auto cena vai mēnešmaksa neattaisnotu ietaupījumu.
Mareks Matisons™
(2021-04-04 16:43:27)
@twitter
@reinistraidas 8k nav baigi maz? Mums jau otrā ģimenes Astra (ar kādreizējo iespēju doties uz laukiem, apceļot Latviju, u.tml. + diendienas darba maršrutos) norulē 20-22k..
Reinis Traidās
(2021-04-04 16:43:59)
@twitter
@marruciic Ir maz, bet es rēķinu savu faktisko nobraukumu.
@normis@toot.lv
(2021-04-04 17:31:40)
@twitter
@reinistraidas man realās izmaksas ir zem 1€ uz 100km, tuvak 50 centiem. Bet nu daudz darbā cenšos lādēt.
Reinis Traidās
(2021-04-04 17:32:53)
@twitter
@normis Forši. Ar visu to šobrīd tāda objektīva ekonomija sanāk tikai tad, kad EV cena nokritīs stabili zem 30k.
@normis@toot.lv
(2021-04-04 17:36:42)
@twitter
@reinistraidas protams, man nav ilūziju, īpaši, kamēr tāds benzīna 208 maksā 2x mazāk kā identisks elektriskais e208
Mikus Porietis
(2021-04-04 20:41:16)
@twitter
@reinistraidas Reāli skatoties,pie 8K/Y nobr. bez variantiem lētāk ir nomāt vai carshare. Degviela ir salīdzinoši neliela daļa no kopējiem auto izdevumiem (arī,ja auto). Godīgu salīdzinājumu neiespējamu padara praktiski neeksist. EV otrreiz. tirgus-kā lai zina,par cik var pārdot,a.e.,5Y eGolf
Jānis Košeļevs
(2021-04-05 14:47:41)
@twitter
@reinistraidas Man liekas, viena no lielākajām problēmām ar ko saskarsies masīva EV adopcija ir uzlādes infrastruktūra. Kamēr tā netiks atrisināta - ICE būs vairākumā. Liela daļa cilvēku dzīvo urbanizētā vidē. Kur auto lādēs visi guļamrajona un centra iedzīvotāji?
Raivis Dejus
(2021-04-05 18:33:14)
@twitter
@dzhonijs @reinistraidas Būs pieprasījums būs piedāvājums. Uz manu aci vidējā auto cena rajonā ir 5000-10000 eur, kad pa šo summu sanāks kas elektrisks, uzlādes iespējas arī atradīsies.
Jānis Košeļevs
(2021-04-05 18:49:30)
@twitter
@RaivisDejus @reinistraidas Yep, man ir līdzīgi, ja es varētu tikt pie sakarīga EV 5-10k robežās - es noteikti ņemtu to kā nākamo primāro ģimenes ikdienas auto. Bet, manuprāt, pieejamība ir tikai viena monētas puse - es domāju, ka mēs vēl neesam apjautuši infrastruktūras iespējamās problēmas un risi
Raivis Dejus
(2021-04-05 19:08:05)
@twitter
@dzhonijs @reinistraidas Ja ikdienā pietiek ar 40-60 km, pa ~10-12K var dabūt Opel Ampera hibrīdu. Kas no infrastruktūras rada satraukumu? Pietrūks elektrības vai vadu? Šeit ir daži video, kas saka, ka būs ok https://t.co/bqKouWrLC8
Jānis Košeļevs
(2021-04-05 19:14:05)
@twitter
@RaivisDejus @reinistraidas Jā, es tieši skatījos uz Amperu :D. Kas, principā, tas pats Chevy Volt vien ir. Varbūt es kaut ko pārspīlēju, vai neredzu, bet diez vai drīkstēs izmest pagarinātāju pa 12tā stāva logu, lai pārvilku pāri visam pagalmam un palādētu savu EV. Vajag infrastruktūru tam visam.
Raivis Dejus
(2021-04-05 19:28:00)
@twitter
@dzhonijs @reinistraidas Krievijā daži mēģina tieši ar pagarinātājiem, tas varētu derēt dažiem un kā pirmais īstermiņa risinājums. Ilgtermiņā aktīvi kaimiņi var sames piemēram kam šādam https://t.co/4Z3wCc5y5e Domāju, ka nakts pārkingi, darbavietas un lielveikali arī drīz būs ar uzlades vietām :)

© 2009-2017 civciv ;)