@agris_krusts @Reinisceplis Par to jau arī runa. 42 atbildes

Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:27:00)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Par to jau arī runa.
Agris Krusts
(28.09.2019 9:32:21)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Bet pa to naudu var nopirkt pamatā tik lēnu slikti aprīkotu auto ar manuālo ātrumkārbu. Tas pats LEAF ir daudz labāk aprīkots.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:38:18)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Nē. Octavia automāts, labi aprīkots.
Agris Krusts
(28.09.2019 9:40:07)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Uz VW DSG ātrumkārbu fona, potenciālās bateriju problēmas elektro auto izskatās nenopietni
Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:41:23)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis ? Pie kam, leaf pēc izmēriem ir tuvāks golfam.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:42:44)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Pieredzes ir individuālas. Piedāvāju runāt par vienādiem apstākļiem. 5 gadu /200k periodā, jauni auto, līdzīgas klases.
Agris Krusts
(28.09.2019 9:43:53)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Un diez vai par to naudu Octavia ir ar LED gaismām, kaut ko līdzīgu Nissan pro pilot sistēmai, radariem vusapkārt, 360 grādu kamerām un 0-100 ap 7 sekundēm :)
Aigars Mahinovs
(28.09.2019 9:44:48)
@twitter
@agris_krusts @laacz @Reinisceplis Ja elektroauto labi iedunkā batereju, tad var nākties šķirties no 10-15k par nomaiņu. Ne-Teslām ir labāk - Audi un Jaguar, piemeram baterijas ir modulāras un var nomainīt tikai bojāto bloku.
Agris Krusts
(28.09.2019 9:47:32)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Golfs tak ir vēl dārgāks. Un DSG ātrumkārbu problēmu VW grupa vēl ar vien īsti nav atrisinājusi. Vai arī Octavia ir hidrotransformātors?
Agris Krusts
(28.09.2019 9:49:39)
@twitter
@aigarius @laacz @Reinisceplis Tā ir apdrošināšanas problēma, kas elektroauto nav dārgāka kā iekšdedzes dzinēju auto. Turklāt Nissan batereja ir lētāka
Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:50:21)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Bet upfront 35k par mazāko bāzi. Pro pilot ir 1,2k opcija. Led lukturi ir tikai 62kwh versijai (43k!!)
Aigars Mahinovs
(28.09.2019 9:51:16)
@twitter
@agris_krusts @laacz @Reinisceplis Jo mazaka, jo lētāka. 500km baterija šobrīd ir ap 15k. Salīdzini Kona EV un Kona ICE cenas referencei. Apdrošinataju izmaksas beigu beigas arī patērētājiem jāsedz būs.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 9:56:44)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Piecos gados DSG problēma neizlīdīs.
Agris Krusts
(28.09.2019 10:00:21)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Manam ir LED lukturi un tas ir ar 40kWh bateriju . Bet auto pirkšanā sākotnējās izmaksas ir mazāk svarīgas kā TCO kopumā un lietošanas ērtības. Turklāt, ja salīdzina ar VW grupas produktiem, otrajiem jāparedz, ka būs vairāk neplānotu servisa apmeklējumu
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:04:44)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Es skatījos pēc cenu listes. Tur 40kWh nav LEDu. Un grūti pateikt bez papilddatiem par atbildes otro daļu.
Agris Krusts
(28.09.2019 10:09:46)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Ir 40kWh Teknai LED lukturi. Bet nu cena tai tagad ir 41k. Es pirku lētāk. Bet tā vai tā izdevīgi
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:14:43)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Neesmu drošs. Izvilku savējās oktāvijas servisa apmeklējumu izmaksu sarakstu pirmajos piecos gados. Apkopes ir 10% no auto cenas. Šķiet, ka VW prognozētās bija tādas pašas. Tātad aizvien vēl 40k ir stipri dārgāk nekā jauns maksimāli nopakots tādas pašas klases iekšdedzes
Gints Kiršteins
(28.09.2019 10:24:50)
@twitter
@laacz @agris_krusts @Reinisceplis Gan jau, ka Logan Dacia izmaksātu vēl mazāk. Varētu nopirkt pat divas. ;)
Agris Krusts
(28.09.2019 10:26:57)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Pasāts līdz 100k pāris reizes pabija servisā ne tikai apkopēm, bet lai remontētu lietas, kuras nosedz garantija. Gan mans vecais, gan tagadējais GTE ar kuru kolēģis brauc. Labi, ja iedod bezmaksas maiņas auto, bet ja nē - tad auto īre un taksometrs jāieskaita izmaksās
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:28:24)
@twitter
@gkirstei @agris_krusts @Reinisceplis Aixam pat visas piecas :)
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:29:48)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Es ieteiktu nodalīt personisko pieredzi no kopējās statistikas. Arī es esmu servisā pabijis biežāk nekā citi, bet tas neliecina, ka tā ir norma. Runājot ar draugiem un paziņām, par pieredzi stāsta tie, kas ir bijuši servisā, bet ne tie, kas nav.
Gints Kiršteins
(28.09.2019 10:33:37)
@twitter
@laacz @agris_krusts @Reinisceplis Tieši tāpēc katram tas TCO iznāk citādāks, jo kritēriji ir citi. Mani kritēriji bija visai specifiski un EV izvēle nebija grūta.
Agris Krusts
(28.09.2019 10:36:07)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Nav mana pieredze pietiekami liela, lai būtu statistiski nozīmīga, bet uz neko citu īpaši paļauties nav. Pacmit gadu laikā nopirkti un lietoti 8 jauni dažādi uzņēmuma auto
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:39:41)
@twitter
@gkirstei @agris_krusts @Reinisceplis Līdzīgas klases EV vS ICE TCO būtiski neatšķirsies. Runa ir par to, ka "lētāk" tiek minēts kā arguments. Esmu PAR EV, bet ne par izdomātiem argumentiem :)
Kaspars Foigts
(28.09.2019 10:41:15)
@twitter
@agris_krusts @Reinisceplis Tieši tā. Tāpēc servisa apmeklējumu arguments īsti neder, jo nav parādāms. Diemžēl.
Agris Krusts
(28.09.2019 10:51:16)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Man ir lētāk. Novērtējot cenas kritumu, LEAF visas izmaksas, ieskaitot degvielu ir ap 24 centi par kilometru. Lētāk par to izmaksāja Toyta Avensis, ko pirku lietotu - tam bija ap 21 centu par km. Lētākais jaunais auto - Mazda6. Tā izmaksāja 28 centus. Passat Alltrack -
Agris Krusts
(28.09.2019 10:53:12)
@twitter
@laacz @Reinisceplis Tās izmaksas nelieku TCO aprēķinā, jo kurš to vairs atceras. Bet tā ir subjektīvā lieta, ko ņemu vērā pie auto izvēles. Tāpēc ikdienai un kolēģiem atteicos no lietotiem auto - pārāk dārgi
Gints Kiršteins
(28.09.2019 10:54:45)
@twitter
@laacz @agris_krusts @Reinisceplis Ja piemēram svarīgs ir uzrāviens no 80-120km Tad LEAF ar 5.6s jāsalīdzina ar BMW 530i kam 4turtajā ir 4.8s un 5tajā 6.5s, bet visticamāk braucot būs 6 vai 7 ātrums un reāli būs 9-11s.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:00:21)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Kāds bija aprēķina periods?
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:03:00)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Hmm. Kāds nobraukums? Ja 40k gadā, tad mēnesī tas ir 800€. Tas ir kosmisks cipars. Man ar visu apkopju skaitu, degvielu, riepām, pirkuma maksu, apdrošināšanu un līzinga procentiem sanāca par 30% mazāk...
Agris Krusts
(28.09.2019 11:06:03)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Te ir TCO par visiem maniem un uzņēmuma auto. Katrs auto īpašumā ir 3 līdz 5 gadus. Izrādās Leaf izmaksas ir mazākas kā rakstīju iepriekš, jo braucu nedaudz vairāk kā sākotnēji plānoju. Defenderiem gan izmaksas nav salīdzināmas ar citiem, jo tur ieskaitīti ir arī uzlab
Agris Krusts
(28.09.2019 11:09:44)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Bet šajos skaitļos ir iekšā viss - apkopes, remonti, riepas, apdrošināšana, nodokļi, cenas kritums. Esošajiem auto cenas kritums ir novērtējums, protams. To precīzi var uzzināt tikai pārdodot. Nav iekļauts mans vai kolēģu laiks, ko tērē servisa apmeklējumiem :)
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:10:20)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Ā. Tu jau par šiko galu runā. Passat Alltrack, Subaru STI, Mazda 6. Es uz tādiem auto pagaidām neskatos. 2013 Octavia 2.0 TDI DSG6 (normālā kārba vēl) TCO 5 gados sanāca ~0.20€/km.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:11:34)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Un tajos 0.20€ nav cenas kritums. Pieņēmu, ka man auto 5 gadu laikā amortizējas par 100%. Un te ir iekļauts arī PVN.
Agris Krusts
(28.09.2019 11:14:16)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Kas tas par šiko galu. Vidējās klases auto pamatā
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:16:55)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Kā lai Tev saka.. Man viss gals no labi nopakota pasāta un uz augšu ir šikais, un nevarētu teikt, ka pelnu slikti ;)
Agris Krusts
(28.09.2019 11:20:23)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Tas ir diezgan subjektīvi, bet vairums tomēr šādus auto uztver kā vidējās vai pat zemākas klases auto.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:21:22)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Ja EV izmaksas salīdzina ar šo segmentu, tad I rest my case.
Agris Krusts
(28.09.2019 11:25:49)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Problēma tad ir, ka lētajā segmentā nav EV piedāvājuma. Bet tā varētu būt nākotnes realitāte ar ko jāsadzīvo. Ja gribas izmaksas zem 20 centiem par km, tad laba alternatīva ir demo EV. 34k par demo 40kWh Leaf ir laba cena.
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:27:54)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Tur jau tā lieta. Lai cik tas nebūtu skumji, EV ir jaunais Prius. Vairāk statusa simbols nekā racionāla izvēle. Ja neskaita e-up un analogus :D
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:28:48)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Uj. E-up jau vairs nav (vismaz piedāvājumā).
Agris Krusts
(28.09.2019 11:32:13)
@twitter
@laacz @gkirstei @Reinisceplis Sola, ka būs ar 32kWh bateriju un cenu sākot no 25k
Kaspars Foigts
(28.09.2019 11:35:45)
@twitter
@agris_krusts @gkirstei @Reinisceplis Uff. 25k par mazo vw? Nē, paldies :) Izskatās, ka arī nākamais (kad būšu sadzīvojis ar hipo maksājumu) man tomēr nebūs EV.